رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبرداد:

پیش بینی تولید 112 هزار تن انگور در آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 038988BD -
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی تولید 112 هزار تن انگور در استان خبرداد.

به گزارش هاناخبر ،

 اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگاران منطقه آذربایجان غربی گفت: سطح باغات انگور استان 20هزار و 100 هکتار بوده و پیش بینی می شود در سال جاری به میزان 112 هزار تن انگور تولید شود.

وی اضافه کرد: شهرستان ارومیه با بیش از 10 هزار هکتار رتبه اول سطح زیر کشت این میوه در استان می باشد و با تولید حدود 73 هزار تن بیشترین تولید را در استان به خود اختصاص داده است.

کریم زاده تصریح کرد: حدود 35 درصد از محصول تولیدی انگور به صورت تازه خوری و حدود 30 درصد نیز تبدیل به کشمش می شود.

وی با بیان اینکه امسال صادرات انگور به دلیل کاهش میزان محصول تولیدی در اثر خسارت ناشی از سرمای دیر رس بهاره نسبت به سال کمتر خواهد بود گفت: احتمال می رود حدود 15 هزار تن از محصول تولیدی به خارج از کشور صادر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: انگور تولیدی به کشور های عربی و روسیه صادر می شود و ارزش ریالی این صادرات در حدود 30میلیارد ریال است.

کریم زاده با اشاره به اینکه بیش از 30 رقم انگور در استان تولیدمی شود بیان کرد: رقم سفید کشمشی، قرمز کشمشی، تبرزه سفید و قرمز، ریش بابا، حسینی، خلیلی، لعل بیدانه و قیزیل اوزوم از جمله آنهاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه از برگ مو وهسته این میوه بهشتی برای تهیه غذا و روغن گیری استفاده می شود گفت:  انگور به صورت دوشاب (شیره) ،کشمش ،سبزه ،آبمیوه ،سرکه در صنایع تبدیلی تولید می شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 9 =