از ابتدای سال تا پایان دی

افزایش ۷۸ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 006E2F51 -
رییس سازمان صمت در آذربایجان غربی: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۲ میلیارد و ۱۲۴ میلیون دلار انواع محصولات تولید داخل به کشور های هدف صادر شده است که از لحاظ وزنی ۷۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۴۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش هاناخبر ،غلامرضا بابایی گفت: عمده کالاهای صادره از استان سیب، محصولات افزایش ۷۸ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربیکشاورزی، محصولات آهنی، لوازم خانگی، محصولات غذایی، مبلمان و غیره اصلی ترین کشور های هدف صادرات ترکیه، عراق، چین و کشورهای اوراسیا می باشند.

او همچنین به افزایش هزینه حمل و نقل دریایی صادرات استان به کشور هندوستان اشاره کرد و گفت: هندوستان  یکی از کشورهای هدف صادرات سیب است که روند صادرات با کندی همراه است و لازم است دستگاه های زیربط باید از طریق روابط بین المللی این مشکل را برطرف کنند.

بابایی گفت: خوشبختانه با راه اندازی واحدهای سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی به ویژه سیب درختی که به عنوان محصول غالب استان محسوب می شود می توان شاهد افزایش صادرات این محصول بود.

رئیس سازمان صمت در ا ستان  تصریح کرد: خوشبختانه زمینه صادرات هوایی برای سیب نیز مهیا شده است که برای حمایت از صادرکنندگان سیب و پایین آوردن هزینه حمل یارانه سوخت برای شرکت های هواپیمایی تخصیص داده خواهد شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 2 =