آغاز صید شاه میگوی دراز آب شیرین در آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 03FDD0B2 -
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: مرحله اول صید و صیادی شاه میگوی دراز آب شیرین از دریاچه پشت سد ارس آغاز شد و به مدت 2 ماه به طول می انجامد.

به گزارش هاناخبر ،

معصوم فصیح روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: صید شاه میگو توسط 6 شرکت بهره بردار در امور صید این آبزی ارزشمند انجام می شود.
وی با پیش بینی صید 60 تن شاه میگو در استان اظهار کرد: شاه میگوهای صید شده بعد از عمل آوری و بسته بندی به صورت زنده به کشورهای اروپایی صادر شود.
فصیح بیان کرد: شاه میگوی استحصال شده به کشورهای اروپایی از جمله ارمنستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا صادر می شود.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: این شاه میگو مختص منابع آبی آذربایجان غربی است و 70 نفر صیاد محلی سالیانه زیر نظر مدیریت شیلات استان اقدام به صید این موجود می کنند.
به گزارش خبرنگاران صید شاه میگو در طول سال در طی سه دوره زمانی 2 ماهه انجام می شود.
سالانه افزون بر 70 تن شاه میگوی دراز آب شیرین در آب های سد ارس تولید و به سایر کشورها صادر می شود که در صورت تامین شرایط لازم و تامین منابع مالی می توان تولید شاه میگو را افزایش داد.
آذربایجان غربی دارای رتبه اول در تولید شاه میگوی دراز آب شیرین است و در صورت فراهم شدن بستر لازم این ماده غذایی ارزشمند قابلیت تولید تا 270 تن در سال را دارد.
این استان علاوه بر شاه میگو دارای آبزیان ارزشمندی چون آرتمیا ارومیانا در دریاچه ارومیه است که تنها از منابع آبی این استان صید و به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 3 =