تداوم جنایتهای ترکیه در مناطق کُردنشین عراق و سوریه

رسانه های غربی تمدید دو ساله عملیات نظامی ترکیه در عراق و روسیه توسط پارلمان این کشور و افزایش بودجه نظامی آن را نشانه عزم ترکیه برای ادامه حملات به کردها در خاک عراق و سوریه دانسته اند.

به گزارش هاناخبر ، پارلمان ترکیه عملیات نظامی این کشور در عراق و سوریه را به مدت دو سال دیگر تمدید کرده است. رسانه های بین المللی این اقدام را نشانه گسترش و ادامه عملیات نظامی ترکیه علیه کردها در خاک عراق و سوریه دانسته اند.

نشریه آمریکایی المانیتور با اشاره به این که این اقدام پارلمان دست ترکیه را برای ادامه عملیات نظامی ترکیه علیه کردها در عراق و سوریه باز می گذارد، نوشت: این مسئله به معنی ادامه عملیات های نظامی برون مرزی ترکیه علیه گروههای کردی است که ترکیه آنها را تروریست می داند.

خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به افزایش قابل توجه بودجه نظامی ترکیه در سال جاری، اقدام پارلمان این کشور برای تمدید عملیات نظامی برون مرزی نوشت: این مسئله به معنی ادامه حملات علیه گروههای کرد در خاک عراق و سوریه است.

خبرگزاری فرانسه نیز تمدید عملیات نظامی ترکیه در بیرون از خاک این کشور را با توجه به حملات اخیر این کشور به منابع و زیرساختهای اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه، نشانه ادامه عملیات نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه در آینده دانست.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 1 =