«میخه که ند» با حضور بزرگان موسیقی کُردی در مهاباد رونمایی شد

شناسهٔ خبر: 07415B60 -
سرویس آذربایجان غربی- آلبوم موسیقی «مێخەکبەند» با خوانندگی «شورش محمودی» و تنظیم «شهبار شاهین پور»، در مهاباد رونمایی می‌شود.

به گزارش هاناخبر ،

 غروب روز پنجشنبه (8تیرماه) آلبوم موسیقی «مێخەکبەند» در سالن  وحدت مهاباد با برگزاری مراسمی رونمایی شد. 
  این مراسم با حضور استاد علی اکبر مرادی (نوازنده به نام تنبور)، مهدی احمدی (رهبر ارکستر فیلارمونیک کردستان) و آقای شورش ماملی (نوازنده دف و پژوهشگر موسیقی) برگزار شد.آلبوم موسیقی «مێخەکبەند» شامل 8 قطعه موسیقی فولکلور منطقه موکریان به نامهای «ته یری گه رمین»، «چاوره ش»، «ئایشی گول»، «به سه ردا»، «نه رم نه رمه»، «توزیک غه بالاچی»، «پاییزه» و یک ملودی شاد موکریان منسوب به بندخوان قدیمی «علی خندان» است.
در شرح این آلبوم آمده است: «سعی این مجموعه بر آن است که در این اثرازیک طرف لحن وشیوه خوانندگی رایج دراین خطه وتفاوت آن با بخشهای دیگر کردستان نشان داده شود واز طرف دیگرشاخصه های برجسته موسیقی منطقه موکریان که شامل فرمهای  بیت،حیران ،بند وقطعاتی بر اساس ریتمهای متداول میباشد ،معرفی گردد .تنظیم این مجموعه با استفاده ازسازبندی متداول(تار،سنتور،کمانچه،عود،تنبک) واستفاده از سازهای رایج در این منطقه ازجمله  نرمه نای ،شمشال،ضرب کوردی،دف ،دهل،دیوان  ودر بخشی دیگر با سازهای ارکسترال انجام گرفته است.»
«شورش محمودی» خواننده جوان مهاباد است که اولین کار حرفه ای خود را با خواندن «بەیتی سەیدەوان» با نوازندگی «عثمان محمدی» مشهور به «عوسمانه سوور» نرمه نای نواز به نام موکریان آغاز کرد. در کارنامه‌ی کاری وی اجرای کنسرت در شهرهای کردنشین و نیز اجرا در جشنواره‌های موسیقی به چشم می‌خورد.
آلبوم موسیقی «مێخەکبەند» اولین اثر رسمی محمودی است و این اثربه همت شرکت «سروه تنبور» با مدیریت استاد علی اکبر مرادی منتشر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 9 =