خودروی سامانه متحرک ثبت تخلفات رانندگی در سنندج آغاز بکار کرد

شناسهٔ خبر: 0808264E -
شهردار سنندج از خرید خودروی مجهز به سامانه ثبت تخلفات رانندگی در سنندج خبر داد و گفت: این خودرو مجهز به دوربین‌های هوشمند پلاک‌خوان و ثبت تخلفات است.

به گزارش هاناخبر ،

حشمت‌اله صیدی بیان کرد: استفاده از تجهیزات و سامانه هوشمند در ثبت تخلفات رانندگی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند در کاهش و مدیریت ترافیک در سطح شهر تاثیرگذار باشد.
وی اظهار داشت: پارک‌های غیرمجاز در حاشیه معابر موجب اختلال در تردد، افزایش حوادث شده است و استفاده از امکانات و تجهیزات هوشمند با هدف کنترل ترافیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی از خرید خودروی سامانه متحرک ثبت تخلفات رانندگی خبر داد و گفت: این سامانه سیار در راستای اعمال قانون و ساماندهی خودروهای متخلف در سطح معابر شهر فعالیت خود را بزودی آغاز خواهد کرد.
 صیدی تصریح کرد: این خودرو مجهز به دوربین‌های هوشمند پلاک خوان است و خوردرو‌هایی که در معابر اصلی سطح شهر و در جاهای ممنوعه پارک شده باشند را جریمه خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: امکان کنترل و ثبت تخلفات ساکن شامل پارک دوبل، توقف در مکان‌های ممنوع و مطلقا ممنوع، توقف در ابتدا و انتهای پیچ‌ها، توقف در ایستگاه‌های اتوبوس و جانبازان و معلولین، توقف در حریم معابر و میادین، توقف در پیاده روها و کنترل تخلفات کارت پارک الکترونیکی بصورت هوشمند از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از این سامانه است.
شهردار سنندج افزود: از دیگر مزایای این سامانه کنترل تخلفات رانندگی در کوتاه‌ترین زمان، ثبت تخلفات بصورت هوشمند در سامانه پلیس به همراه مستندات و امکان رسیدگی به اعتراضات رانندگان در سراسر کشور با داشتن مستندات تصویری لازم است.
وی با تاکید بر اینکه سامانه متحرک هوشمند خودرویی ثبت تخلفات رانندگی عدم دخالت مامورین ثبت تخلفات را به همراه دارد؛ تاکید کرد: این مهم موجب پیشگیری ازهرگونه تبعیض در اعمال قانون برای رانندگان خواهد شد.
صیدی همچنین با تاکید بر اینکه راه اندازی این سامانه نقش بسزایی در کاهش و روان‌سازی ترافیک دارد، بیان کرد: خودروی ثبت تخلفات دارای سیستم تشخیص آدرس موقعیت خودرو متخلف، توانایی برای ثبت 30 روز تخلف عکس‌های گرفته شده است.
وی افزود: از عمده قابلیت‌های سامانه ثبت تخلفات رانندگی قابلیت عملکرد در دمای بین منفی 20 الی 60 درجه سانتی گراد و رطوبت 96 درصد است.
صیدی همچنین تاکید کرد: با توجه به اجرایی شدن قانون نیم ساعت رایگان، برای اینکه زمان ایستادن بیش از نیم ساعت محرز شود خودرو باید از هر فضای پارک بین 35 تا 45 دقیقه عکس بگیرد و در صورت عدم شارژ پارکومتر در مدت زمان توقف عکس اول با عکس آخر به هم الصاق شده و برای پلیس راهور ارسال می‌شود.
شهردار سنندج در پایان ابراز امیدواری کرد: استفاده از این خودروی هوشمند متحرک علاوه بر مدیریت ترافیک سطح شهر به ویژه معابر و خیابان‌ها، افزایش سطح امنیت عبور و مرور و همچنین کاهش و جلوگیری از تخلفات خودرویی کمک شایانی خواهد نمود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =