رپورتاژ

معرفی فیلم گودزیلا منهای یک

شناسهٔ خبر: 11AFC7C6 -
یکی از مهیج­ترین و بی­نظیرترین فیلم­هایی که در تاریخ سینمای ژاپن اکران شده است، فیلم گودزیلا منهای یک می­باشد که چالش­های یک بحران بزرگ و ترسناک را به تصویر می­کشد.

به گزارش هاناخبر ، یکی از مهیج­ترین و بی­نظیرترین فیلم­هایی که در تاریخ سینمای ژاپن اکران شده است، فیلم گودزیلا منهای یک می­باشد که چالش­های یک بحران بزرگ و ترسناک را به تصویر می­کشد.

در معرفی فیلم گودزیلا منهای یک، باید بگوییم که کویچی شیکیشیما به عنوان مردی جوان برای بازسازی زندگی خود پس از جنگ تلاش می­کند. در وهله اول کویچی گودزیلا را در قالب یک تهدید خارجی می­داند و به تدریج متوجه اصل ماجرا می­شود. در واقع در این فیلم گودزیلا نمادی از خشونت و ویرانی جنگ به شمار می­آید. حالت کلی فیلم قابی از کشور ژاپن پس از جنگ است که ضعیف­ترین وضعیت کشور را به تصویر می­کشد. جالب است اشاره کنیم که گودزیلا منهای یک در سال 2024 جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرده است و همین مورد نشان از چند وجهی بودن فیلم دارد. از همین رو اگ می­خواهید بیشتر در مورد نقد و معرفی فیلم گودزیلا منهای یک بخوانید، در ادامه با ما همراه باشید.

درباره فیلم گودزیلا منهای یک

فیلم گودزیلا منهای یک (Godzilla Minus One)، محصول کشور ژاپن است که به کارگردانی Takashi Yamazaki در سال 2023 ساخته شده است. همچنین ژانر این فیلم اکشن و درام است و بیشتر حالت تخیلی دارد.

خلاصه داستان فیلم گودزیلا منهای یک

همان­طور که پیش از این هم اشاره کردیم این فیلم به چالش­های پس از جنگ ژاپن می­پردازد. به گونه­ای که کویچی شیکیشیما به عنوان خلبان کامیکازه در اواخر جنگ جهانی دوم و سال 1945 قمری، همراه با میتسوبیشی زیرو در یک پایگاه هوایی در جزیره اودو ژاپن فرود می­آید. در این بین مکانیک ارشد پایگاه یعنی سوساکو چنین می­اندیشد که شیکیشیما وظیفه خود را به بهانه نقص فنی انجام نداده است. در همان شب، گودزیلا که موجودی عظیم و دایناسورمانند است، به سمت پایگاه حمله­ور می­شود. در چنین حالتی شیکیشیما به سبب تعجب فراوان و ترس، از هوش می­رود و..

نقد و بررسی منتقدان برای معرفی فیلم گودزیلا منهای یک

آبزرور (امتیاز 88 از 100)

الیور جونز می­گوید که این بار گودزیلا نمادی از قدرت به میل اعتیادآور به ویرانگری است. همچنین اینکه چطور از سلاح­های کشتار جمعی استفاده شود که دیگر قابل کنترل نباشد نیز، در این فیلم به چالش کشیده می­شود. گودزیلا در سینما نمادی از قدرت است.

ورایتی (امتیاز 90 از 100)

ریچارد کویپرز می­گوید که فیلم گودزیلا منهای یک فیلمنامه­ای فکرشده و دقیقا دارد که به جز چند لغز جزئی در سراشیبی ملودراماتیک، روند فیلم کاملا درست پیش می­رود و همچنین در لحظه­های مناسب، شوخی­های دلچسب و فکرشده­ای صورت می­گیرد.

اسکرین دیلی (امتیاز 80 از 100)

تیم گریئرسن حدود هفتاد سال بعد از اکران فیلم اصلی این مجموعه، هیولای محبوب را به خاستگاهش بازگردانده است. در واقع این جمله نشان از استعاره بودن خاستگاه هیولا دارد که به منظور تشویش و سوگ حاکم بر کشور ژاپن در دوران پس از جنگ جهانی دوم، بیان می­شود.

تلگراف (امتیاز 80 از 100)

لسلی فلپرین می­گوید که گودزیلا منهای یک، فیلمی دوست داشتنی از گودزیلا است. این فیلم هیولایی خشمگین و کاملا غیرقابل درک را به تصویر می­کشد که در ظاهر هیچ انگیزه­ای ندارد! یعنی حتی گرسنه نمی­شود یا قصد انتقام هم ندارد. به بیانی دیگر، این هیولا مانند یک خدا، فقط حضور دارد. با این اوصاف می­توان هیولا را به نهادی که به مرگ و نابودگر دنیاها تبدیل شده است، تصور کرد که به اندازه جنگ جهانی دوم که در تاریخ نظیر آن وجود ندارد، نمی­توان برای آن چاره­ای اندیشید.

نیویورک تایمز (امتیاز 70 از 100)

مجله نیویورک تایمز برای معرفی فیلم گودزیلا منهای یک، چنین نقد می­کند که مسیر حرکت قهرمان در داستان، دارای ضعف است؛ همچنین کلیشه­های فیلم­های گودزیلایی نیز در این فیلم قابل رویت هستند. گودزیلا منهای یک روح چنین بلاک­باستری را در کنترل دارد و این فرآیند گاها با غم و اندوه همراه می­شود.

در نهایت به عنوان یک نتیجه­گیری کلی از معرفی فیلم گودزیلا منهای یک، باید بگوییم اگر به فیلم­های تخیلی، اکشن و درام علاقه دارید که با مصورسازی واقعیت­های جامعه را در قالب خیالات نشان می­دهند، فیلم گودزیلا منهای یک می­تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 7 =