همت مردم برای امور خیریه ادامه دارد؛

کمک ۳۰ میلیون تومانی خیرین بیجار در جشن گلریزان

شناسهٔ خبر: 11C31924 -
در جریان برگزاری جشن گلریزان در شهرستان بیجار، خیرین این شهرستان ۳۰ میلیون تومان به زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند.

به گزارش هاناخبر ،

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان سنت خوب ومهم گلریزان نیز در جای جای ایران اسلامی برگزار می شود و نیکوکاران، خیران و مسئولان ستاد دیه در سراسر کشور با برگزاری آن، با کمک های مردمی زندانیان نیازمندی را که غیرعمد و اغلب ناخواسته به واسطه قضا و قدر دچار سانحه هایی مثل رانندگی منجر به فوت و دیه کامل یا دیه جرح شده اند، دستگیری می کنند.

دیدن این مراسم هم حال و هوای خاص خود را دارد، برخی اشیاء عتیقه و قیمتی خود را می‌آورد و در این بزم مهربانی به بالاترین قیمت می‌فروشند تا به نفع آزادی زندانیان هزینه شود.

صبح امروز جشن گلریزان در شهرستان بیجار برگزار شد و طی آن بار دیگر مردم نوع دوست این شهرستان حضور قابل توجهی در آن داشتند و کمک های خود را به زندانیان نیازمند ارائه کردند.

فریبرزعبدالملکی رئیس دادگستری بیجار در این مراسم با تبریک فرا رسیدن ولادت امام حسن مجتبی (ع) و قبولی طاعات و عبادات اظهار داشت: : ماه مبارک رمضان ماه مغفرت و بخشش است و بهترین فرصت جهت کمک به نیازمندان و دستگیری از آنها می باشد.

وی افزود: ستاد رسیدگی به امور دیه به عنوان مجموعه ای مردم نهاد، با جلب و جذب کمک های خیرین نوعدوست، برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد فعالیت داشته و در سال گذشته با جمع آوری ۳۵ میلیون تومان وجه نقد و کمک خود ستاد ۱۰ زندانی بیجاری آزاد شدند.

وی با بیان اینکه حرکت معنوی در ماه مبارک رمضان امری پسندیده است که ترویج آن در تمامی ایام سال باید مد نظر باشد، گفت: در حال حاضر ۲۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندان بیجار هستند که چشم انتظار کمک خیرین و نیکوکاران هستند.

وی در ادامه به هدف از برگزاری جشن گلریزان اشاره کرد و گفت: این جشن با هدف تقویت روحیه گذشت و فداکاری جهت بازگرداندن زندانیان جرائم غیر عمد به آغوش خانواه هایشان برگزار شده است.

رئیس دادگستری بیجار تاکید کرد: مجموع بدهی این ۲۰ نفر زندانی ۷۰۰ میلیون تومان است .

عبدالملکی در پایان ضمن قدردانی از حضور و کمک مالی خیرین ابراز  امیدواری کرد:مشارکت خیرین در حمایت از آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در طول سال نیز ادامه یابد.

گفتنی است؛ در جشن گلریزان امروز مبلغ ۳۰ میلیون تومان وجه نقد جمع آوری شد و یکی از خیرین بیجار نیز مبلغ ۳ میلیون تومان تجهیز باشگاه ورزشی زندانیان را تقبل کرد

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 7 =