افسانه ای ترین پرنده ایران به روایت کارگردان ایلامی

شناسهٔ خبر: 13C18728 -
مستندساز و کارگردان برجسته ایلامی که کارنامه درخشانی را در ساخت مستندهای تلویزیونی در کارنامه خود دارد از اکران و پخش مستند تلویزیونی «سمفونی سیمرغ» در روزهای آینده از تلویزیون خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

مهدی نورمحمدی کارگردان این مستند تلویزیونی درگفتگو با خبرنگاران در این زمینه گفت: این مستند داستان هما، افسانه ای ترین پرنده ی ایران است که در شبکه ی تلویزیونی ایلام و به سفارش سیمای استانها تولید شده است و به مرحله پخش تلویزیونی رسیده است.
وی که پیش از این تجربه ساخت چند اثر مستند فاخر و برجسته از جمله مستند پرآوازه در پناه بلوط را هم در کارنامه خود دارد درخصوص این اثر تازه اش افزود: در مستند سمفونی سیمرغ ، زندگی، تعامل و کشمکش انسان‌ها و پرندگان به تصویر کشیده شده است.
نورمهدی با اشاره به اینکه مستند «سمفونی سیمرغ» درباره حیات پرندگان است افزود: این اثر فضایی مشابه با مستند «در پناه بلوط» دارد.
وی با اشاره به اینکه ساخت مستند بلند در ژانر حیات وحش و نگاه داشتن مخاطب تا انتهای فیلم، امری دشوار است تأکید کرد: من تلاش کردم در این مستند هم مانند «در پناه بلوط» بدون گفتار و در فضایی دراماتیک به بیان داستان فیلم بپردازم.
این مستندساز به همکاران پژوهشی این اثر مستند اشاره کرد و گفت: محمدابراهیم صحتی‌ثابت و دکتر ابوالقاسم خالقی‌زاده رستمی از محققین و پژوهشگران برجسته ایران در زمینه حیات وحش، پژوهش این فیلم را بر عهده داشته اند.
عوامل تولید مستند «سمفونی سیمرغ» عبارتند از: کارگردان و نویسنده: مهدی نورمحمدی، تهیه‌کننده: مهدی نورمحمدی و صدیقه خدایی، تصویربرداران: محمود منصوری و حبیب‌الله حیدریان، تدوین: صادق رضانیا، آهنگساز: بهزاد عبدی.
به گزارش کردپرس مهدی نورمحمدی در زمینه مستندسازی موفقیت های زیادی را در سطح ملی و بین المللی به دست آورده است که از جمله این موفقیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- برنده سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی و هنری برای مستند در پناه بلوط از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر سال 1392
- کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای مستند در پناه بلوط سال 1392
- کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی و هنری برای مستند حیات در رگ های سرد سال 1392
- برنده تندیس فیروزه ای بهترین فیلم مستند بلند از هفتمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران
( سینما حقیقت) برای مستند در پناه بلوط سال 1392
- کاندیدای 5 جایزه از هفتمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران( سینما حقیقت)
1- بهترین فیلم مستند بلند2- بهترین تصویربرداری 3- بهترین تدوین 4- بهترین صدابرداری و صداگذار 5 بهترین فیلم علمی و زیست محیطی سال 1392
- دیپلم افتخار بهترین کارگردانی برای مستند درپناه بلوط از هیجدهمین جشنواره تولیدات مراکز صداو سیما تبریز 1393
- دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری برای مستند درپناه بلوط از هیجدهمین جشنواره تولیدات مراکز صداو سیما تبریز 1393
- دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری برای مستند حیات در رگ های سرد از هیجدهمین جشنواره تولیدات مراکز صداو سیما تبریز 1393
- دیپلم افتخار بهترین مستند از جشنواره منطقه ای آلامتو برای مستند کبیرکوه از گذشته تا امروز – 1389
- کاندید دریافت تندیس برای مستند در پناه بلوط از انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و ...
 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 9 =