فرماندار تبریز بر ضرورت ارتقای فرهنگ گردشگر پذیری تاکید کرد

شناسهٔ خبر: 13C6637F -
فرماندار شهرستان تبریز بر ضرورت تدوین برنامه های موثر از سوی ارگان های فرهنگی برای ارتقای فرهنگ گردشگر پذیری تاکید کرد.

به گزارش هاناخبر ،

رحیم شهرتی فر روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان 96 شهرستان تبریز، با اشاره به پیش رو بودن رویداد مهم تبریز 2018، افزود: تبریز همواره در طول تاریخ پرافتخار بوده و از آن با نام نیک یاد شده، پس باید تلاش کنیم این نام نیک در تبریز 2018 به گوش جهانیان برسد.
وی اظهار کرد: فعال کردن کمیته ارزیابی عملکرد دستگاه ها در راستای تبریز 2018 در تابستان 96 باید تسریع یابد و از دستگاه های فعال این حوزه که تلاش های شایان توجهی کرده باشند، تقدیر خواهد شد.
شهرتی فر افزود: ظرفیت بالای استان و برنامه ریزی های مطلوب در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران، زمینه بهره مندی مسافران از قابلیت های استان و کاربردی شدن خدمات و همچنین افزایش شمار گردشگران را فراهم می کند.
وی با اشاره به تاثیر و اهمیت ارائه خدمات مطلوب در جلب و جذب گردشگران، گفت: دایر نمودن اقامتگاه توسط اشخاص، بدون اخذ مجوز از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ممنوع است، اما مجوزهای لازم از سوی اداره کل میراث بعد از انجام ارزیابی های کارشناسی صادر می شود.
 رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تبریز نیز در این جلسه، تابستان 96 را تمرینی برای ارائه خدمات مناسب در تبریز 2018 برشمرد و گفت: برنامه ریزی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران تابستانی، بهسازی ورودی های شهر تبریز به عنوان پیشانی خیر مقدم در بدو ورود باید تسریع یابد، زیرا ورودی های شهر نخستین دیدگاه گردشگران را نسبت به شهر ایجاد می کند.
رامین اسبقی افزود: در این راستا بهتر است ساماندهی مشاغل مزاحم و کاذب در ورودیذهای شهر و بزرگ راه ها در دستور کار شهرداری ها قرار گیرد.
اسبقی بر لزوم فعال شدن ستاد اجرایی خدمات سفر در بخش های تابعه به ویژه خسروشاه تاکید کرد.
وی با اشاره به وظایف کمیته های 10 گانه در ستاد خدمات سفر شهرستان، اظهار کرد: طبق مصوبه هیات وزیران، تمامی دستگاه های اجرایی می توانند 10 درصد اعتبارات خود را در سال 96 برای تبریز 2018 اختصاص دهند و برنامه های خود را بر مبنای تبریز 2018 اجرایی کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 8 =