افزودن ۱۷ هزار تخت به بیمارستان ها در دولت سیزدهم

شناسهٔ خبر: 1640B154 -
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم افتتاح شد، گفت: ۹ هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز در حال آماده شدن است که در دولت بعدی افتتاح می‌شود.

به گزارش هاناخبر ، بهرام عین اللهی روز یکشنبه در مراسم روز جهانی ایمنی غذا که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، افزود: از افتخارات دولت سیزدهم رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال و بیمه پنج دهک جامعه بصورت رایگان بوده که با مراجعه به مراکز درمانی با ارایه کدملی، از خدمات بستری و سرپایی بدون پرداخت هزینه بهره مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه رییس جمهور شهید روی سلامت و امنیت غذایی تاکید زیادی داشتند، اظهارداشت: پنج دهک نخست جامعه رایگان بیمه شدند و از طریق کدملی بیمه هزینه‌های آنها را پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شورای عالی سلامت به اصرار رئیس جمهور شهید اجرا شد، افزود: سازمان‌ها باید بر سلامت و امنیت غذایی نظارت کامل داشته باشند اکنون برچسب‌های غذایی که بر روی محصولات غذایی نصب می‌شود ایمن بودن آنها را تضمین می‌کند.
عین اللهی ادامه داد: همچنین کیفیت محصولات غذایی وارداتی توسط آزمایشگاه‌های مجهز در مناطق مرزی و بندر‌ها نمونه برداری می‌شود و در صورت تایید سلامت محصول اجازه صدور آن داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تغذیه ناسالم آفت بروز بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: استفاده از غذا‌های آماده، نمک فراوان و نوشابه‌های پرقند در نسل جوان زیاد شده و ضروریست از بوفه مدارس خارج شوند و مواد مغذی جایگزین آنها گردد.
عین اللهی تاکید کرد: نان کامل نیز بحث مهمی بوده که اکنون در استان‌های مرکزی، قم، گیلان و چهارمحال و بختیاری شروع شده که باید بصورت جهادی در مناطق مختلف عملیاتی شود.
به گفته وزیر بهداشت، همچنین در دولت سیزدهم روند توزیع شیر مدارس آغاز شد و در جهت تامین مواد غذایی اقشار نیازمند طرح کالابرگ الکترونیکی انجام شد که در حال اجرا است.
وی افزود: امروزه ایمنی و سلامت غذا بخشی از تعهدات همه دولت‌هاست، بیماری‌های ناشی از غذا‌های ناایمن، اضافه وزن، چاقی، رو به افزایش است و باید تغذیه سالم نهادینه شود.
عین اللهی ادامه داد: با فعالیت و رژیم غذایی سالم بدون استفاده از دارو یا مصرف داروی کمتر می‌توان بیماری را کنترل کرد، زیرا بیماری‌های قلبی و عروقی در صدر بیماری‌ها است.
وی اظهارداشت: روش‌های مبتنی بر تکنولوژی و فناوری‌های نوین در کیفیت محصولات غذایی موثر است و باید ایمنی و سلامت غذا در اولویت دولت‌ها قرار گیرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 6 =