به دلیل افزایش تعرفه های خدماتی؛

مختل شدن صادرات کالا از مرز مهران

شناسهٔ خبر: 17DC5A52 -
صادرات کالا که در مرز بین المللی مهران به دلیل افزایش تعرفه های خدماتی طی هفته اخیر مختل شده بود، امروز نیز ادامه یافته و تجار حاضر به ترخیص کالا از مرز نشدند.

به گزارش هاناخبر ،

مرز بین المللی مهران یکی از مهمترین کانون های صادرات کالا این روزها در سکوت بسر می برد و به دلیل اختلافات ناشی از افزایش تعرفه خدماتی کار صادرات مختل شده است.

مختل شدن کار صادرات کالا از مرز از امروز وارد فاز جدید شده چراکه در پی اعتراض ترخیص کاران مرز مهران به افزایش برخی تعرفه ها هم اکنون هیچ کالایی از مرز مهران صادر نمی شود و محوطه گمرک در این مرز خالی از کامیون های باری است.

طی هفته گذشته نیز بسیاری از مسئولان و نماینده های استان پیگیر حل مشکلات به وجود آمده در مرز مهران بودند ولی این مشکل هنوز حل نشده است.

سلام امینی نماینده حوزهٔ انتخابیهٔ ایلام، ایوان، شیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: مشکلات ناشی از افزایش تعرفه ها باعث دلسرد شدن تجار و بازرگانان این مرز شده و مسئولان باید هرچه سریعتر این مشکل را حل کنند.

وی افزود: یک بحث بسیار مهم در مرز مهران وجود دارد و آن هم اینکه بازارچه مرز مهران به گمرک ارتقا یافته است ولی قواعدی که الان در این مرز اجرایی می شود مربوط به بازارچه است.

وی تصریح کرد: این مشکلات در حال پیگیری و رسیدگی است و قطعا با توجه به اینکه  این مرز یکی از مهمترین کانون های صادرات کشور است، از طریق مسئولان کشوری مسائل و مشکلات آن پیگیری می شود.

تجار به تعرفه های جدید گمرکی تمکین کنند

در همین ارتباط حشمت الله عسگری معاون استانداری ایلام نیز اعلام کرد: تعرفه های تعیین شده مربوط به سال ۹۴ است ولی بدلایلی تاکنون اجرایی نشده بود.

وی افزود: تجار فعال در مرز مهران طی دو سال گذشته همواره با اعتراض های خود مانع اجرای مصوبه افزایش تعرفه ها می شدند ولی امسال به اجرای این تعرفه ها اصرار داریم.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: تجار فعال باید به تعرفه های تعیین شده تمکین کنند و تا زمانی که به تحصن خود و اعتراض به افزایش نرخ تعرفه ها ادامه دهند اجازه فعالیت در مرز مهران به آنها داده نخواهد شد.

به دلیل اختلاف امروز نیز تجار اعلام کردند که کالایی از مرز ترخیص نخواهند کرد، تجار و ترخیص کاران هدف از این کار خود را تحقق حقوق خود در مرز مهران اعلام می کنند.

بنابر این گزارش در حال حاضر محوطه گمرک خالی از کامیون های تجاری است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 5 =