حمایت از بخش خصوصی راهکار رفع موانع تولید و اشتغال

شناسهٔ خبر: 191AECC8 -
سرویس کردستان؛ استاندار کردستان با اشاره به موانع سد راه تولید در استان عنوان کرد: برای رفع مشکل تولید و اشتغال باید بخش خصوصی را حمایت کنیم.

به گزارش هاناخبر ،

عبدالمحمد زاهدی در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت معدن عنوان کرد: برای این که بتوانیم که شاهد توسعه باشیم باید قانون را در جهت افزایش و رونق تولید و اشتغال تفسیر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش تسهیل گری مدیران اضافه کرد: با توجە بە تاکیدات مقام معظم رهبری برای رونق تولید و اشتغال مدیران دولتی وبخش خصوصی باید با همکاری متقابل زمینە اجرای امورات را تسهیل کنند.

استاندار کردستان قانون فعلی را تا حدود زیادی برطرف کنندە مشکلات سد راە فعالان بخش معدن ارزیابی کرد و گفت؛ اگر می خواهیم مشکل اشتغال وتولید حل شود حتما باید بخش خصوصی را تقویت و از ظرفیت قانون برای تسهیل امورات آنها استفادە کرد.

زاهدی آمادە سازی بسترها و ایجاد زیرساخت های اساسی و مورد نیاز را وظیفە دولت دانست و ادامە داد؛ همە مدیران تلاش کنند کە بە هر نحو ممکن مشکلات بخش خصوصی و سرمایەگذاران را برطرف کنند.

وی همچنین در ادامه با اشاره بە اینکه با اقدام دولت تدبیر و امید حدود 40 درصد پهنە استان در دست مطالعات ژئوفیزیک هوایی است گفت؛ سال گذشته هشت هزار و 500 کیلومتر مربع و در سالجاری نیز چهار هزار و200 کیلومتر مربع در دست مطالعە قرار گرفتە است.

زاهدی اضافە کرد؛ این مطالعات برای کردستان در مسیر توسعە یک سرمایەگذاری ارزشمند در بخش معدن بە شمار می رود.

وی آموزش را یکی از نیازهای مبرم و اساسی فعالان بخش صنعت و معدن دانست و گفت؛ فعالان بخش معدن برای آشنایی با قانون ورفع موانع بروکراسی در کمترین زمان نیاز بە آموزش دارند و همە دستگاەها در این راستا همکاری لازم را خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =