نماینده بوکان:

فرماندار بوکان امروز نماد عقلانيت و مديريت نرم بومى در شهرمان است

شناسهٔ خبر: 20076BC3 -
نماینده بوکان گفت:دكتر خسروى امروز نماد عقلانيت و مديريت نرم بومى در شهرمان است كه نبايد اين نماد و سرمايه اجتماعى با سنگ پرانى چند فرد معلوم الحال، مورد خدشه قرار گيرد

به گزارش هاناخبر ، متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

  انتقاد، سازنده ترين شكل همكارى، بهترين نوع دلسوزى و مؤثرترين ابزار براى رهايي از غفلت و غرور به عنوان دو آفت و آسيب جدى براى مسئولين است.

منتقد نيز به شرط رعايت ادب، اخلاق و حرمت، قطعاً بسيار عزيز و مكرم است.

مشكلى كه در بوكان ما به يك آسيب تبديل شده است، زير پاگذاشتن اصول اخلاقى و ادب و احترام از جانب عده اى محدود است كه بى ادبى و توهين را شجاعت مى دانند.

  هتاكى، تهمت و افترا در فضاى مجازى خطاب به فرماندار و نماينده به يك امر معمول تبديل شده است كه دليل آن عمدتاً سعه صدر و روحيه گذشت و اغماض ما و نيز اعتقاد به لزوم خويشتن دارى در دوران فعلى به عنوان دوران گذار است.

اگر در گذشته كسى جرأت پرداختن به مسئولين را پيدا نمى كرد و انتقاد جايگاهى در اين شهر نداشت، ناشى از بى عيبى آنها نبود بلكه ناشي از برخورد قهرى با منتقدين و تهديد و ارعاب و زندانى كردن ها بود كه اين شيوه از نگاه ما كاملاً منسوخ و مردود است.

كسانى كه امروز شيپور بى عارى به دست گرفته اند چرا آنزمان كه فرماندار يك مدير رسانه اى رسمى و دلسوز را به زندان كشاند، سكوت كرده بودند و اكنون يك تشبيه را در بوق و كرنا مى كنند ؟

برخورد با منتقدين از نگاه ما خلاف مصلحت فردى و جمعى است و خدمت يك منتقد به مراتب بيش از يك فرد موافق است و ما همواره بر خود لازم ديده ايم كه  فضاى نقد همچنان مفتوح بماند و هيچ كس براى انتقاد از ما، لكنت زبان و قلم نداشته باشد و احترام ويژه اى براى آنان قائل بوده و قائل هستيم.

اما بايد بين منتقدين و افراد هتاك و بى ادب تفكيك جدى و ماهوى قائل شويم و خود منتقدين بايد جلوى هتاكى و بى احترامى ها را بگيرند تا ارزش كار آنان نيز تقليل نيابد.

برخورد قانونى و قهرى با معدود افرادى كه هتاك، بى ادب و بى اخلاق هستند كارى بسيار ساده و آسان است و سادگى اين برخورد، به حدى است كه مى توان آنرا به ساده ترين كارها، همچون آب خوردن و امثال آن تشبيه نمود. حال اين سادگى برخورد را عده اى علم كرده و بجاى انعكاس بزرگ منشى فرماندار با تدبير بوكان و روحيه گذشت و اغماض ايشان از اين همه تهمت و افترا، چند نفر عقده اى، دور يك كلمه گرد آمده اند و از آن لذت مى برند كه جاى بسي تأسف است.

سخنرانى هاى جناب آقاى دكتر خسروى همواره باعث مباهات ما مردم بوكان بوده و جايگاه ويژه ايشان در استان و در بين فرمانداران و توصيف ايشان توسط استاندار مجرب و معاونين محترم ايشان موجب فخر بنده بعنوان نماينده مردم بوده است.

همين امر حسادت و حساسيت كسانى را برانگيخته است كه در مسند مسئوليت، هرگز نتوانسته اند چنين نقش و جايگاهى را براى خود و مردم ما ايجاد كنند و چنين حس خوبى را به مردم ما ببخشند و اكنون ايادى اين جريان، ابزار خلط مبحث شده اند و با شيطنت و پيروى از هواى نفس، بدنبال متزلزل كردن اين جايگاه ويژه مردم و فرماندار مردمى آنها هستند اما زهى خيال باطل.

 اگر اين افراد نسبت به مردم اين شهرستان دلسوز بودند و احياناً يك فرد يا مسئول در بوكان، عبارت بدى هم بكار مى برد، بايد آنرا سانسور مى كردند نه اينكه اين همه فرمايش گهربار ايشان را سانسور و تنها به يك كلمه از آن، بچسبند.

كسانى كه تصور مى كنند با اين بداخلاقى ها مى توانند جايگاه فرماندار باتدبير شهرستان بوكان را متزلزل كنند، خيال باطل دارند و بنده به نمايندگى از خواست و اراده مردم فرهيخته مان، اجازه نخواهم داد كوچكترين آسيبى به جايگاه ايشان وارد شود و اين بي اخلاقى ها، عزم ايشان را در خدمت و قاطعيت بيشتر و نيز عزم حقير را در حمايت قاطع از ايشان، مضاعف و تشديد خواهد نمود.

دكتر خسروى امروز نماد عقلانيت و مديريت نرم بومى در شهرمان است كه نبايد اين نماد و سرمايه اجتماعى با سنگ پرانى چند فرد معلوم الحال، مورد خدشه قرار گيرد و اينكار وظيفه همه كسانى است كه دلشان براى اين مردم و اين شهر مى سوزد. مگر در اين ديار محروم ما چند دكتر خسروى داريم كه عده اى كج انديش بايد به شكستنش، كمر بي همتى ببندند.

اكنون كه دولت تدبير با تجديد قوا به ميدان عمل برگشته و دانايي مردم منجر به انتخاب شورايي مجرب، وزين ، دلسوز، سالم و بابرنامه شده است، همه بايد كمك كنند تا با تعامل، كارهاى برزمين مانده اين شهر را در كوتاه ترين زمان انجام دهيم و افراد مسئول را درگير حاشيه ها نسازيم. 

كاش كمى قدر داشته هاى خود را مى دانستيم و سرمايه هاى اجتماعى خود را حراست مى كرديم. دكتر خسروى دُرّ گرانبهايي است كه تكرار آن در اين ديار به اين سادگى ها، ممكن نخواهد شد.

 

كاش همه ظرفيت اين همه متانت و صبورى را داشتنم و نخواستن را دليل بر نتوانستن تفسير نمى كرديم و از ظرفيت دلسوزان مسئول، سواستفاده نمى كرديم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 5 =