استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت باید الزام شود

شناسهٔ خبر: 20902213 -
تبریز- معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم الزامی شدن استفاده از مصالح باکیفیت به خصوص در امر ساختمان سازی تاکید کرد.

به گزارش هاناخبر ،

محمدصادق پورمهدی عصر سه شنبه در شورای استاندارد استان اظهار داشت: کارهای موازی زیادی در زمینه تصمیم گیری های مربوط به استاندارد انجام می شود و چندین شورا و کارگروه در این زمینه کار می کنند که بهتر است موارد جزئی در کارگروه های مربوطه بحث شده سپس برای تایید نهایی به این شورا برسد.

وی ادامه داد: مصالح بی کیفیت با قیمت ارزان به بازار وارد می شود و بسیاری از سازندگان ساختمان ها به جای استفاده از مصالح خوب، از مصالح ارزان استفاده می کنند که این امر علاوه بر زیان رساندن به خریداران این ساختمان ها آسیب بالایی هم به تولیدکنندگان کالاهای استاندارد وارد می کند.

معاون عمرانی استانداری افزود: باید در این راستا یک الزامی وجود داشته باشد تا افراد نتوانند از مصالح بی کیفیت به خصوص در امر ساختمان سازی استفاده کنند.

عدم رسیدگی برخی نهادها به مصوبات شورای استاندارد

ساسان فرشی حق رو در خصوص عملکرد این اداره کل در طول سال ۹۵ گفت: در سال ۹۴ اداره استاندارد در سطح کشور موفق به کسب رتبه اول شده بود که در طول سال ۹۵ نیز میزان این عملکرد از لحاظ کمی و کیفی بالاتر رفته و اداره استاندارد استان در سطح کشور بهتر از دیگر استان ها عمل کرده است.

مدیر کل استاندارد آذربایجان شرقی در خصوص خلاصه ای از مسائل مطرح شده در طول جلسات قبل این شورا گفت: در جلسات قبل قرار بر این شد که ماشین آلات توزیع کننده بتن، برگه های توزین باسکول ارائه نمایند و در صورت عدم ارائه مشمول برخوردهای نظارتی شوند که این امر به سازمان های مختلف همچون نظام مهندسی و سازمان صنعت و معدن سپرده شد اما تاکنون گزارشی از سوی سازمان ها ارائه نشده است.

وی ادامه داد: سال گذشته شکایاتی در خصوص مشکلات کیفیتی و کمی این بتن ها داشتیم و همین امر منجر به این مصوبه در شورا شد.

فرشی حق رو همچنین در خصوص دیگر مصوبات جلسات قبل شورا گفت: در این جلسات مقرر شده بود در صورتی که اتحادیه طلاسازان و جواهرفروشان بتواند کلیه الزامات لازم را در برابر مقررات برای کنترل و تعیین عیار فلزات گرانبها تامین کند، اداره کل استاندارد بسترسازی لازم را برای واگذاری امور مربوطه به اتحادیه انجام می دهد که تاکنون الزامات لازم از طرف اتحادیه صورت نگرفته است.

مدیر کل استاندارد استان ادامه داد: همچنین مقرر شده بود که سازمان نظام مهندسی اقدامات لازم برای جلوگیری از کاربرد یونولیت های غیراستاندارد در ساختمان سازی و همچنین نسبت به اجرای دوره های آموزشی مشترک برای آموزش ناظرین ساختمان ها اقدام کند که تاکنون در این خصوص نیز گزارشی ارائه نشده است.

وی با اشاره ای به بررسی الزامی نمودن موضوع آموزش مدیریت مصرف انرژی به مدیران انرژی واحدهای تولیدی و ادارات در این جلسه گفت: می توان این امر را به شکل الزامی در تمامی سازمان ها به کار برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 3 =