مربی تیم بوکس جوانان: نمی توانند ارزش طلای حسن نیا را کم کنند

شناسهٔ خبر: 20D2FA7A -
مربی تیم بوکس جوانان ایران با اشاره به اینکه برخی ها می خواهند ارزش مدال طلای «رضا حسن نیا» در مسابقات قهرمانی آسیا را کم کنند، گفت: چنانچه در داوری و هیات ژوری نفوذ داشتیم، چهار بوکسور ایران به فینال می رسیدند.

به گزارش هاناخبر ،

تیم بوکس جوانان ایران با کسب یک مدال طلا و یک برنز و ایستادن در سکوی چهام آسیا به کار خود در رقابت های قهرمانی قاره کهن پایان داد تا پس از سال ها در این رویداد صاحب مدال طلا شود.
«رضا مهدی پور» مربی تیم ایران در این خصوص به خبرنگاران گفت: مسابقات از سطح فنی خوبی برخوردار بود، چراکه بیشتر تیم ها و نفرات حاضر در این رویداد، چندی پیش در پیکارهای جهانی جوانان حضور یافتند و بسیاری از مدال های اوازان مختلف جهان به خصوص سبک وزن را از آن خود کرده بودند.
وی افزود: بوکسورهای بسیاری از کشورها در مسابقات آسیایی با غلبه بر حریفان مطرح که مدال های جهانی داشتند، شگفتی ساز شدند.
مهدی پور در خصوص عملکرد تیم ایران، عنوان کرد: تیم ایران توانست پس از مدت ها به مدال طلای آسیا دست یابد و عملکرد ما نسبت به دوره قبل که تیم ایران هیچ توفیقی نداشت، قابل مقایسه نیست.
وی آرامش و حمایت را لازمه اصلی بوکس ایران دانست و افزود: اگر این فاکتورها عملی شود به طور یقین در آینده نتیجه بسیاری بهتری کسب می شود.
مربی تیم ملی ایران در خصوص اخباری در برخی صفحات مجازی مبنی بر اعمال نفوذ «بابک بردبار» داور بین المللی کشورمان که با کسب مدال طلای «رضا حسن نیا» همراه شد، گفت:اگر کسی را داشتیم که می توانست اعمال نفوذ کند، چهار بوکسور ایران به فینال می رسیدند.
وی افزود: بردبار از داوران بین المللی و توانمند ایران است، اما او اصلا عضو هیات ژوری نیست که بخواهد نفوذ کند.
مهدی پور تصریح کرد: در مبارزه وزن 69 کیلوگرم به حدی امتیازات بوکسور ایران مقابل نماینده میزبان را نادیده گرفتند که تماشاگران میزبان نیز متعجب مانده بودند. قطار بوکس ایران پس از مدت ها با اعتماد به جوانان به حرکت آمده و متاسفانه برخی ها در این مسیر سنگ پراکنی می کنند.
وی در مورد شرایط «مهدی ماکویی» بوکسور وزن 75 کیلوگرم ایران، گفت: او به دلیل مشکلات سربازی در آستانه از دست دادن حضور در قهرمانی آسیا بود که با تلاش مسئولان مجوز خروج گرفت و در رینگ آسیایی به میدان رفت.
مهدی پور در خصوص صحبت های «مرتضی سپهوند» دیگر عضو کادر فنی تیم جوانان ایران که از داور بین المللی کشورمان به دلیل کمک کردن به «رضا حسن نیا» برای کسب مدال طلا تشکر کرده بود، گفت: سپهوند این مساله را تکذیب کرد و حتی این مطلب از صفحه مجازی مربوط نیز حذف شد.
وی در پایان گفت: «بابک بردبار» داور شناخته شده ای است، اما هیچ نقشی در موفقیت تیم جوانان نداشت.بوکس ایران در سال های اخیر به دلیل نفوذ نداشتن در اتحادیه آسیا با حق خوری های زیادی روبه رو شده و نمی توان این امر را کتمان کرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 6 =