عقد قرارداد همکاری با شرکت اتریشی در زمینه صنعت قطعه سازی

شناسهٔ خبر: 2237B11D -
مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی از عقد قرارداد بزرگ همکاری با شرکت اتریشی در زمینه صنعت قطعه سازی در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

علی جهانگیری بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی اواخر سال ۹۲ توسط مقام معظم رهبری مطرح شد و از سال ۹۳ این مساله به خوبی تبیین شد که آن را دارای پنج مولفه مهم می دانیم که اگر در کنار هم فراهم باشند می تواند آن اقتصاد را اقتصاد مقاومتی نامید.

وی ادامه داد: ما به عنوان بخشی از سیستم متولی مسئولیت توسعه اقتصاد دانش بنیان را بر عهده داریم که تمامی پنج مولفه بدون اقتصاد دانش بنیان قابل تحقق نمی باشد، اقتصاد باید برون نگر باشد یعنی با بازار جهانی مراوده داشته باشیم و از طرفی محصولات خود را بتوانیم در بازار جهانی بفروشیم، اگر محصولاتمان در بخش های مختلف دانش بنیان نباشد قابل صادرات نخواهد بود.

جهانگیری افزود: ما مدت های مدیدی به جز نفت نمی توانستیم صادراتی داشته باشیم، پس برون نگری به جز تکیه بر توان فنی تولید داخلی محقق نمی شود، فرضا می خواهیم از خارج کشور فناوری بیاوریم اگر توان و دانش فنی نداشته باشیم قادر به انجام این امر نخواهیم بود.

وی با اشاره ای به شرط مردمی بودن اقتصاد دانش بنیان گفت: مردمی بودن را هم می توان اینگونه بیان کرد که این متخصصین و فناوران و به ویژه جوانانمان هستند که اقتصاد دانش بنیان را راه می اندازند.

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی افزود: اگر فضا را برای فناوران باز نکنیم، عملا مفهومی به نام مردمی بودن نخواهیم داشت.

باید از فضاهای رانتی ایجاد شده برای افرادی خاص دور شویم

وی در خصوص وابستگی شاخص عدالت محور بودن به اقتصاد دانش بنیان نیز گفت: شاخص عدالت محور بودن به این معنا که تا چه حد فرصت ها را با عدالت برای دانشمندان فراهم می کنیم، در دولت های مختلف برخی فضاهای رانتی ایجاد شده بود اما باید از این فضا خارج شویم.

جهانگیری با بیان اینکه تحقق اقتصاد دانش بنیان نیازمند همگرایی بین بخش های مختلف است، گفت: با توجه به ظرفیت های ویژه استان، منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در ان تشکیل شد، ما به حد کافی در استان شهرک صنعتی، دانشگاه و دیگر امکانات لازم را داریم اما این ها باید در کنار هم حرکت کنند و هدف مشترکی داشته باشند.

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی افزود: صنایع مختلفمان باید با دانشگاه های مختلف قرارداد داشته باشند و تمام تلاش ما هم تحقق این امر است، تلاشمان این است که تبریز را به اکوسیستمی تبدیل کنیم که متخصصان بتوانند در آن نفسی تازه بکشند.

قرارداد با شرکت اتریشی در زمینه قطعه سازی

جهانگیری در خصوص قرارداد با شرکت های خارجی در برخی خوشه های فناوری استان گفت: مفاد قرارداد با این شرکت در زمینه قطعه سازی در روزهای آینده و طی مراسمی اعلام خواهد شد که این قرارداد می تواند به عنوان یکی از بزرگترین قراردادهای همکاری کشور محسوب شود.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد ارتباط مستقیم بین دانشگاه و صنعت، اقدام به شناساندن متخصصان رشته های مختلف و صنایع تخصصی به یکدیگر کرده ایم که در این راستا هشت همایش در طول سال گذشته به منظور شناخت متقابل این دو طیف برگزار شده بود.

پیشرفت سطح کمی و کیفی نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته تبریز

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی همچنین از برگزاری نمایشگاه های فناوری های نو و پیشرفته تبریز طی ماه های آینده خبر داد و گفت: در نمایشگاه سال ۸۴، ۱۵۹ طرح، در سال ۹۳، ۵۰۰ طرح، در ۹۴، هزار طرح و در سال ۹۵، هزار و ۷۰۰ طرح به این نمایشگاه و جشنواره ارسال شده بود.

جهانگیری همچنین در خصوص طرح های ارائه شده خارجی در این نمایشگاه نیز گفت: در سال گذشته ۱۴ شرکت با ۲۲ طرح از کشورهای چین، ترکیه و اتریش در این جشنواره و نمایشگاه حضور یافته بودند که نشان از رشد کمی و کیفی این نمایشگاه طی دوره های متوالی قبلی است.

وی افزود: در این نمایشگاه می خواهیم تقاضا و عرضه را با هم رودررو کنیم، نمایش توان فنی برای جذب مشتری از اهداف نمایشگاه است که بدین منـظور در پی برگزاری تخصصی نمایشگاه هستیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 2 =