کشف قدیمی ترین سنگ آسمانی در صحرای استرالیا

شناسهٔ خبر: 2320EA20 -
فیل بلند، یکی از زمین شناس دانشگاه کرتین در غرب استرالیا می گوید گروه کاری او قدیمی ترین سنگ آسمانی تا اکنون یافت شده در روی زمین را کشف کرده اند. او افزود: «سن این سنگ آسمانی چهار و نیم میلیارد سال، یعنی بیش از عمر زمین است. این قدیمی ترین سنگی است که روی زمین وجود دارد. سنگ از فضا، دورتر از مدار مریخ، یعنی فاصله بین مریخ و مشتری به ما رسیده است.»

به گزارش هاناخبر ،

یک شبکه شامل سی و دو دوربین که سراسر صحرای غربی و جنوبی استرالیا را رصد می کند نقش مهمی در جستجو و یافتن این سنگ آسمانی داشته است. فیل بلند درباره نحوه کار این شبکه می گوید: «این دوربین ها به ما پیام یا ایمیلی حاوی پیام می فرستند که نشان می دهد چیزی را مشاهده کرده اند. ما هم دوربین های دیگر منطقه را کنترل می کنیم تا ببینیم گزارش مشابهی دارند یا نه. بیشتر پیام ها در طول شب می رسند و چند روز طول کشید تا ما واقعا فهمیددیم که کشف مهمی بوده است.»

تصور می شود قدمت سنگ های آسمانی یافت شده به ابتدای پیدایش منظومه شمسی بر می گردند. پیتر بلند در ادامه می گوید: «سازمان های فضایی آمریکا و ژاپن با صرف میلیاردها دلار تلاش می کنند به سیاره های دیگر رفته و نمونه ای به زمین بیاورند. اینجا در استرالیا با روش دیگری با صرف هزینه بمراتب کمتر می توان به نتیجه تقریبا مشابه رسید.»
پروژه این دانشمندان ادامه دارد. فیل بلند و گروه کاری او معتقدند ده نمونه مشابه دیگر از محل سقوط سنگ آسمانی را در صحرای استرالیا کشف کرده اند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =