رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد:

عدم آشنایی راننده با مسیر، از مهمترین دلایل وقوع تصادف‌های سنگین

شناسهٔ خبر: 24F31448 -
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در چند سال گذشته تصادف‌های سنگینی در بخش حمل و نقل مسافر داشتیم که عدم آشنایی راننده با مسیر، از مهمترین دلایل وقوع آنها بوده است.

به گزارش هاناخبر ،

داوود کشاورزیان در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان که روز پنج شنبه(18 خرداد) در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه نگهداری از راه‌ها بر عهده این اداره کل است، اظهار کرد: از راه‌های متفاوتی اعتبارت ما تامین می‌شود که برای راه‌های شریانی از محل منابع ملی و برای راه‌های غیرشریانی از محل منابع استانی، اعتبارات تخصیص می‌یابد.
 
وی افزود: متاسفانه بعد از افزایش قیمت‌ها، نرخ ارز، قیر و...، هزینه‌های راهسازی افزایش پیدا کرد و در بخش اعتبارات استانی برای راه‌ها با مشکل مواجه شدیم.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد: منبع جایگزینی برای راه‌های غیرشریانی در بودجه ملی تعریف نشده است، در صورتی که لازم است منابع پایداری برای راه‌ها تعریف شود.
 
وی با تاکید بر اینکه اولویت ما ارتقای ایمنی راه‌هاست، تصریح کرد: احیای به موقع خط کشی‌ها، تابلوها، اصلاح شیب و دور برگردان‌ها، ساخت تقاطع‌های غیر همسطح و رفع نقاط حادثه خیز در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها توسط این سازمان صورت می‌گیرد.
 
کشاورزیان در ادامه با اشاره به رای 73 درصدی مردم کردستان به روحانی در انتخابات اخیر، بیان کرد: دولت خود را موظف می‌داند که به مطالبات مردم استان کردستان رسیدگی کند. دولت متعلق به همه مردم ایران و حتی به کسانی هم که به آقای روحانی رای ندادند است.
 
وی در ادامه عنوان کرد: استان کردستان از لحاظ بزرگراهی ضعیف است که یکی از دلایل آن مرزی بودن استان و ضعیف‌تر شدن شبکه‌ها راه‌ها در انتهاست.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کر د: اما علیرغم تنگناهای اعتباری، پروژه‌های خوبی در استان در حوزه «ساخت» انجام شده و اعتبارات خوبی به حوزه ساخت راه‌ها اختصاص یافت.
 
وی عنوان کرد: در سطح ملی هم پروژه‌های خوبی تعریف شده و آمادگی داریم در بحث دوربین‌ها و ساخت و ایجاد پاسگاه‌ها استان را حمایت کنیم.
 
کشاورزیان، در بخشی دیگر از سخنان خود، اعطای وام‌های کم بهره برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و مجهز شدن اتوبوس‌ها به سامانه سپهتن را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: متاسفانه مهمترین ضعف ما در بحث ناوگان مینی بوس رانی است که بسیار ناوگان این بخش فرسوده و مسن هستند و قدرت ترمیم خود را ندارند.
 
وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان باری هم در دست اقدام است، تصریح کرد: در بخش حمل و نقل کالا هم به دنبال این هستیم که شرکت‌های بزرگ مقیاس برای ارتقای ناوگان حمل و نقل شکل گیرند.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته تصادف‌های سنگینی در بخش حمل و نقل مسافر داشتیم که عدم آشنایی راننده با مسیر، از مهمترین دلایل وقوع آنها بوده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 6 =