هوای کردستان در روزهای دوشنبه و سه شنبه برفی می شود

شناسهٔ خبر: 252C0B24 -
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه استان در دامنه ناپایداری های جوی به شکل برف و باران قرار خواهد گرفت.

به گزارش هاناخبر ،

بهرام چاره خواه گفت: پیش بینی می شود بیشتر بارش ها در بازه زمانی دوشنبه شب تا بعدازظهر سه شنبه و به ویژه در نیمه جنوبی استان (پالنگان، اورامانات، کامیاران، موچش، دهگلان، قروه و جنوب سنندج) باشد.

او ادامه داد: در این سامانه بارشی، بارش برف و باران، وزش باد، کولاک برف، مه و کاهش دید ( مقدار بارش ها برای شهرستان های قروه، دهگلان، کامیاران و سنندج 10 تا 20 میلیمتر و بقیه مناطق کمتر از 10 میلی متر) پیش بینی می شود.

چاره خواه تصریح کرد: این سامانه اغلب مناطق استان کردستان به ویژه شهرستان های واقع در نیمه جنوبی را تحت تاثیر قرار می دهد.

او زمان پایان این سامانه را اوایل صبح روز چهارشنبه 27 آذرماه اعلام کرد و لغزندگی جاده ها، مه آلود شدن هوا و کاهش دید، در ارتفاعات و گردنه ها کولاک برف و اختلال در تردد را از جمله آثار این مخاطره ذکر کرد.

این کارشناس هواشناسی خواستار اجتناب از تردد غیرضروری در جاده های خارج از شهر، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، کنترل دما و رطوبت و تهویه گلخانه ها و مرغداری ها و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در کردستان شد.

او همچنین خاطرنشان کرد: به دنبال عبور سامانه بارشی از صبح چهارشنبه تا پایان هفته هوای استان پایدار خواهد بود و کاهش محسوس دمای شبانه و صبحگاهی ( 4 تا 8 درجه ) در این مدت پیش بینی می شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 1 =