بارش باران در کردستان تداوم دارد/ صدور اخطار زرد هواشناسی در استان

شناسهٔ خبر: 25FFFDC4 -
مدیرکل هواشناسی استان کردستان، با اشاره به صدور اخطار زرد هواشناسی در کردستان، هشدار داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری امکان آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی از نقاط استان در انتظار است.

به گزارش هاناخبر ، رحیم صدیقی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهار کرد: از صبح امروز شاهد بارش شدید در سطح استان به ویژه سنندج هستیم و پدیده غالب افزایش پوشش ابر و وزش باد در بعدازظهر نیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تا اواخر امروز امکان بارش‌های رگباری و پراکنده در برخی از نقاط استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان عنوان کرد: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شاهد عبور موجی از نیمه غربی کشور خواهیم بود که موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گاهاً شدید، در بعضی از ساعات رگبار باران و رعد و برق و بارش تگرگ خواهد شد.

صدیقی با اشاره به صدور اخطار زرد هواشناسی در کردستان، هشدار داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری امکان آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی از نقاط استان در انتظار است.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد در طول روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بر روی عراق، شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی این مناطق وجود داشته و انتقال بخشی از آن به سطح استان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان یادآور شد: انتظار می‌رود شهروندان از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت تردد، تجهیزات و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو را به همراه داشته باشند و از اتراق در کنار رودخانه ها بپرهیزند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 7 =