بانوی قهرمان شطرنج غرب آسیا: تصور قهرمانی را نداشتم

شناسهٔ خبر: 275A80A5 -
بانوی قهرمان رقابت های شطرنج غرب آسیا موسوم به «زون 3.1» در تهران گفت: فکر نمی کردم به مقام قهرمانی شطرنج غرب آسیا برسم.

به گزارش هاناخبر ،

استاد فیده بانوان مبینا علی نسب روز گذشته با کسب عنوان قهرمانی رقابت های شطرنج غرب آسیا موسوم به «زون 3.1» توانست جواز حضور در مسابقات جهانی این رشته به میزبانی گرجستان را کسب کند.
این بانوی شطرنجباز کشورمان روز شنبه  گفت: این رقابت ها با حضور 30 شطرنجباز مرد و 20 بازیکن زن در 9 دور به روش سوئیسی و با کیفیت فنی بالا در تهران برگزار شد.
وی ادامه داد: در این رقابت ها تمام حریفانم از ایران بودند و توانستم تا دور ششم به صدرنشینی خود تداوم بخشم، اما در دور هفتم برابر استاد بین المللی سارا سادات خادم الشریعه با یک حرکت اشتباه تساوی کردم و در مجموع با هشت پیروزی و یک تساوی به عنوان قهرمانی دست یافتم.
علی نسب که در چهارسال اخیر به طور حرفه ای شطرنج را دنبال می کند، در باره وضعیت شطرنج زنان ایران گفت: شطرنج در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته و شطرنج ایران در جهان راه خود را پیدا کرده است.
استاد فیده بانوان ایران اضافه کرد: در شطرنج زنان ایران بازیکنانی نظیر خادم الشریعه و حجازی پور توانستند گام های موثری در گسترش این رشته بردارند. اما برای رسیدن به جایگاه واقعی، همچنان به حمایت های بیشتر فدراسیون نیاز داریم.
علی نسب در خصوص برنامه های آماده سازی برای حضور در رقابت های جهانی شطرنج در گرجستان گفت: بیش از دو سال با مربی ارمنی تمرینات خود را دنبال می کنم و این تمرینات سه بار درهفته به صورت اینترنتی انجام می شود.
وی گفت: این رقابت ها دوم شهریورماه در گرجستان برگزار می شود و در این مسابقات مربی نیز کنار من خواهد بود.
این بانوی 17ساله شطرنج کشور قرار است در مرداد ماه امسال برای آمادگی بیشتر در رقابت های آزاد شطرنج در امارات شرکت کند.
در رقابت های شطرنج قهرمانی غرب آسیا مبینا علی نسب با کسب 7.5 امتیاز در بخش زنان و امیر رضا پوررمضانعلی با کسب هفت امتیاز قهرمان شدند.
استاد بین المللی سارا سادات خادم الشریعه با ٧.٥ امتیاز و با پوئن شکنی کمتر دوم شد و استاد بزرگ بانوان میتراحجازی پور با هفت امتیاز مقام سوم را کسب کرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =