نتیجه انتخابات شورای شهر ارومیه تغییر کرد/صحت انتخابات تایید شد

شناسهٔ خبر: 29714CA2 -
در حالی که هنوز نتیجه بازشماری آراء انتخابات شورای شهر ارومیه اعلام نشده است، فرمانداری ارومیه از تایید صحت انتخابات این شهر خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

روابط عمومی فرمانداری شهرستان ارومیه روز پنج شنبه (18 خردادماه) با انتشار آگهی که به امضای عباس حسن خانی فرماندار ارومیه رسیده است، از تایید صلاحیت انتخابات شورای شهر ارومیه خبر داد.

در این آگهی اعلام شده است که مرتضی پیری  با 45 هزار و 740 رای، حسین پناهی با 42  هزار  و 567 رای،  رسول اصغرزاده با 37 هزار و 869 ، حسین بخشایشی با 31 هزار و 629 رای، محمدرضا علیزاده امامزاده با 31 هزار و 162 رای، عادل فتاحی با 31 هزار و یک رای، عبدالرحمان نقشین با 29 هزار و 620 رای، محمد خالد حاتمی با 28 هزار 119 رای، محمد خلیل پور با 27 هزار و 204 رای، زلفعلی ابراهیمی با 27 هزار و 42 رای و مسعودپاکی با 26هزار 862 رای به عنوان اعضای شورای شهر ارومیه انتخاب شدند.

شاهین عباسی نژاد ، مرتضی منافی، سجاد خضرلو و صادق توکلی مهر نیز به عنوان منتخبان علی البدل شورای پنجم شهر ارومیه انتخاب شدند.

تایید صحت انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه با تغییراتی در ترکیب اعضای منتخب شورای شهر و آرای کسب شده در مقایسه با  نتیجه ای که فرماندار ارومیه اعلام کر همراه شده است.

شاهین عباسی کاندیدای کُرد انتخابات ارومیه که در نتیجه اولیه به عنوان منتخب اصلی معرفی شده است در نتیجه نهایی به عنوان عضو علی البدل شورای پنجم ارومیه انتخاب شده و در عوض مسعودپاکی دیگر کاندیدای کُرد که در نتیجه اولیه به عنوان عضو علی البدل معرفی شده است در نتیجه نهایی به عنوان عضو اصلی  شورای پنجم ارومیه انتخاب شده است.

در نتیجه نهایی پنجمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه آرای کسب شده  توسط مرتضی پیری، حسین پناهی ، رسول اصغرزاده  ، حسین بخشایشی به صورت غیر محسوس افزایش پیدا کرده است و آرای کسب شده توسط  محمد خلیل پور بیش از 500 رای افزایش پیدا کرده است.

تغییر در نتیجه انتخابات پنجمین دوره شورای شهر ارومیه و آرای کسب شده تعدادی از منتخبان این انتخابات به دنبال شمارش آراء تعدادی از صندوقهای رای این شهرستان اتفاق افتاده است.

 فرماندار ارومیه هفتم خردادماه امسال در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد که 32 نامزد انتخاباتی شورای اسلامی شهر ارومیه به نتیجه انتخابات اعتراض کرده اند و تعدادی از صندوقهای رای در این شهر بازشماری می شود.

دو روز بعد از این سخنان فرماندار ارومیه، «قربانعلی سعادت» استاندار آذربایجان غربی گفت: شکایت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر ارومیه شامل هر دو طیف داوطلبان ترک و کرد است.

وی در حالی که با ایرنا گفت وگو می کرد، افزود: بازشماری برخی از صندوق های اخذ رای در پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر ارومیه با هدف کاهش خطاهای انسانی ناشی از خستگی تداوم دارد.

در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر 296 نفر از نامزدها در حوزه انتخابیه ارومیه برای کسب 11 کرسی باهم رقابت کردند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 3 =