سیمان دومین محصول صادراتی آذربایجان غربی است

شناسهٔ خبر: 328904AA -
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سیمان دومین محصول صادراتی آذربایجان غربی است.

به گزارشهاناخبر ،

جعفرصادق اسکندری در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با بیان اینکه سیمان از نظر وزنی و ارزشی دومین محصول صادراتی استان به شمار می رود گفت: بیشترین هدف صادراتی آن نیز به کشور عراق صورت می گیرد.

وی  با اشاره به پروژه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه توسعه صادرات در سال 96 اظهارکرد: در این رابطه تشکیل شرکت خدمات صادراتی در استان پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر ضمن برگزاری مستمر جلسات کمیته پایش تجارت خارجی، شناسایی صادرکنندگان برتر و کالاهای مزیت‌دار صادراتی نیز انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از پیگیری الحاق کالاهای مزیت‌دار صادراتی در لیست تعرفه‌های ترجیحی با کشور ترکیه خبر داد و افزود: علاوه بر آن، شرکت در پاویون‌های نمایشگاه‌های بین‌المللی بازارهای هدف صادراتی و شناسایی بازارهای هدف صادراتی و نیز ارائه آموزش‌های تخصصی به تجار و بازرگانان شامل پیله‌وری، مرزنشین و صادرکنندگان نیز دنبال می‌شود.

وی با اشاره به الگوبرداری از کشورهای موفق تجاری بیان کرد: امسال بررسی اوضاع گمرکات و بازارچه‌ها و میزهای تخصصی کالایی و کشوری و شناسایی قوانین و مقررات مخل توسعه صادرات و ارائه راهکار برای اصلاح آن نیز در دستور کار قرار دارد.

اسکندری با بیان اینکه امسال مستندسازی روش‌های حمایت از صادرات در کشورهای رقیب صورت می‌گیرد اظهار داشت: همچنین چگونگی افزایش بهره‌وری اقدامات رایزنان بازرگانی ایران در خارج از کشور، تبیین و تعیین کشورهای اولویت‌دار برای وضع قراردادهای تعرفه تدریجی، بررسی و اصلاح فرایند صدور مجوز مراکز تجاری و مطالعه تطبیقی با کشورهای موفق در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی از پروژه نحوه عرضه محصولات ایران در بازارهای هدف در سال 96 خبر داد و گفت: از سوی دیگر پروژه اهمیت تجارت در توسعه و تحکیم روابط بین‌الملل نیز در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته 19 میلیون دلار در سیب تازه، 10 میلیون دلار در آب سیب و 9 میلیون دلار در آب میوه‌ها و سبزیجات، صادر وجود داشته است افزود: در مجموع 40 میلیون دلار صادرات در مرزهای استان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه اقداماتی در استان در راستای خارج شدن از تک محصولی و تک کشوری انجام شده چون این خود نوعی تهدید به حساب می‌آید.

وی اظهار کرد: امسال اعزام دو هیئت تجاری به باکو و گرجستان و برگزاری نمایشگاه در نخجوان انجام می‌شود.

اسکندری با اشاره به پروژه‌های سازمان توسعه تجارت در زمینه رونق تجارت خارجی در سال 96 گفت: شناسایی عوامل کاهش استفاده از حمل و نقل جاده‌ای و راه‌های توسعه‌ای آن، بررسی مشکلات ترانزیت بین‌المللی کالا در ترکیه، عراق و ترکمنستان و نیز بررسی سهم بخش خدمات بازرگانی در اعتبارات و تسهیلات بانکی دریافتی و سهم صادرات و خدمات مولد و غیرمولد از جمله آنها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 5 =