افزایش خرید تضمینی گندم در میاندوآب

شناسهٔ خبر: 33B7EF73 -
خرید تضمینی گندم در شهرستان میاندوآب ۸۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش هاناخبر ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: امسال در مجموع ۸۵ هزار و ۷۶۳ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان خریداری شد که در مقایسه با پارسال ۸۰ درصد افزایش داشته است.

رضا مقدم افزود: در سال زراعی جاری ۲۰ هزار و ۳۹۶ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت و ۱۰۱ هزار و ۸۴۶ تن گندم از اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان برداشت شد.

مقدم اظهارکرد: از مجموع مزارع زیر کشت گندم در این شهرستان ۱۹ هزار و ۸۴۶ هکتار به صورت آبی و مابقی به صورت دیم کشت شده بود.

وی گفت: امسال همچنین دو هزار و ۷۴۲ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول جو و ۲۳۰ هکتار هم  به محصول کلزا اختصاص یافت که به ترتیب تولید ۱۲ هزار و ۳۲۸ تن جو و ۸۵۷ تن کلزا از آن تولید شد.

مقدم، با تأکید بر ضرورت توسعه و ترویج کشت کلزا در این شهرستان افزود: با تمهیدات در نظر گرفته شده، تاکنون حدود ۵۲۷ هکتار، در سطح مراکز با کشاورزان، عقد قراردادِ کشتِ کلزا انجام گرفته است.

وی، با اشاره به اهمیت تأمین به موقع نهاده های کشاورزی مورد نیاز برای کشت محصولات پاییزه گفت: نیاز شهرستان به بذر غلات برای زراعت های پاییزه حدود سه هزار و ۹۰۰ تن است که یکهزار و ۲۰۰ تن آن از طریق بذر اصلاح شده با نظارت مرکزتحقیقات کشاورزی تأمین و بین کشاورزان توزیع می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب اضافه کرد: نیاز شهرستان به کودهای شیمیایی پایه برای کشت های پاییزه حدود شش هزار و ۴۰۰ تن است

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 6 =