الجزایر حمله های تروریستی امروز تهران را محکوم کرد

شناسهٔ خبر: 34D21624 -
وزارت امور خارجه الجزایر روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای، حمله تروریستی به مرقد امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی را بشدت محکوم کرد.

به گزارش هاناخبر ،به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر (واج)،عبد العزیز بن علی الشریف سخنگوی رسمی وزارت خارجه الجزایر گفت: دو حمله تروریستی که صبح امروز ساختمان مجلس و مرقد امام خمینی(ره) را هدف قرار داد، اعمالی جنایتکارانه است و الجزایر شدیدا آن را محکوم می کند.
سخنگوی وزارت خارجه الجزایر یادآورشد که هدف قرار دادن انسان ها در این ماه مبارک نشان می دهد عاملان چنین جنایت هایی ، بویی از انسانیت و اخلاق نبرده و هیچ دینی ندارند.
وی افزود: چنین اقداماتی سبب نمی شود جامعه بین المللی از هماهنگی برای مبارزه با تروریست ها و مقابله با طرح های آن ها دست بردارد.
سخنگوی وزارت خارجه الجزایر در پایان به خانواده های قربانیان تسلیت گفت و تاکید کرد الجزایر با دولت و مردم ایران اعلام همبستگی می کند و هرگونه تروریسمی را با هر انگیزه ای یا هر بهانه و توجیهی محکوم می کند زیرا چنین اقداماتی سبب تهدید انسجام جوامع و امنیت مردم و ثبات کشورها می شود.
صبح امروز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که ، تاکنون شهادت 12 نفر و مجروح شدن بیش از 40 نفر تائید شده است
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی یک تروریست خود را منفجر کرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند. 
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 7 =