مدیرکل تامین اجتماعی کردستان عنوان کرد

دومین کارگزاری تامین اجتماعی در سنندج راه اندازی می شود

شناسهٔ خبر: 361F9ACD -
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: یک کارگزاری در یکی دو سال گذشته در سنندج راه‌اندازی شده بود که مجوز دومین کارگزاری آن در یکی دو ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش هاناخبر ،

صباح قریشی ظهر روز جمعه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه سنندج، اظهار کرد: در حال حاضر 612 هزار نفر از مردم استان کردستان به صورت بیمه‌شده اصلی و تبعی زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی 18 نوع خدمت بیمه‌ای به جامعه هدف خود ارائه می‌کند، گفت: 207 هزار نفر از اینها بیمه شده اصلی هستند.

وی از رشد نیم درصدی تعداد بیمه‌شدگان در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت: 21 هزار و 480 نفر راننده در سطح استان در حال حاضر از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

به گفته قریشی، 5 هزار و 355 نفر بیمه‌شده توافقی و 17 هزار و 186 قالیباف نیز جامعه هدف این سازمان را تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 11 نفر در این استان در حال حاضر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، افزود:  32 هزار و 672 نفر از خدمات بیمه کارگری بهره‌مند و در مجموع 207 هزار و 445 بیمه شده اصلی در استان جامعه هدف این سازمان را تشکیل داده و از خدمات مختلف آن بهره‌مند هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان تصریح کرد: بیمه مشاغل آزاد بعد از اقدامات و فرهنگ‌سازی‌های انجام شده در استان، 14.7 درصد و در زمینه بیمه اجباری نسبت به سال قبل 2.9 درصد رشد داشته‌ است.

وی میانگین کشوری در بحث بیمه قالیبافان را 2.7 درصد و میانگین استان را 8.7 درصد عنوان کرد و افزود: میانگین بیمه قالیبافی در استان کردستان 3.5 برابر کشور است.

وی نرم کشور در بحث بیمه کارگران ساختمانی را 7.16 عنوان کرد و گفت: میانگین بیمه کارگران ساختمانی در کرستان 15.6 درصد یعنی دو برابر میانگین کشوری است.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر در قالب 10 شعبه رسمی، دو واحد کارگزاری و سه شعبه اقماری به جامعه هدف خود در سطح استان خدمات ارائه می‌کند.

قریشی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی استان طی سال گذشته در قالب خدمات بلند، کوتاه و بیمه بیکاری بیش از 386 میلیارد و 760 میلیون تومان هزینه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌های مستمری‌بگیران تا پایان اردیبهشت ماه  27 هزار و 678 نفر بوده که در این راستا نسبت به سال گذشته 10.5 درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان به یکی از شاخص‌های مهم در حوزه تامین اجتماعی در استان گریزی زد و گفت: نسبت پشتیبانی استان در پایان اردیبهشت ماه امسال 7.5 درصد بوده است.

به گفته وی، کردستان در زمینه نسبت پشتیبانی که میانگین کشوری آن 5.6 است، وضعیت خوبی از لحاظ تناسب بین منابع و مصارف دارد.

قریشی در زمینه برون‌سپاری خدمات این سازمان از ایجاد کارگزاری‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی خبر داد و گفت: یک کارگزاری در یکی دو سال گذشته در شهر سنندج راه‌اندازی کردیم و مجوز کارگزاری شماره دو شهر سنندج را گرفته‌ایم که در یکی دو ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: چندین مجوز ایجاد شعب اقماری تامین اجتماعی در برخی شهرهای استان هم اخذ شده است.

و با عنوان این مطلب که در بخش درمان که به صورت دو بخش مجزا درمان مستقیم و غیرمستقیم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، گفت: هتلنیگ بیمارستان سنندج از اقداماتی بود که انجام گرفت و برنامه‌ریزی های خوبی برای ارتقای آن به منظور خدمات رسانی به مراجعین انجام گرفته است.

وی از راه‌اندازی سیستم اکسیژن‌ساز در بیمارستان سنندج و سقز خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سیستم کسانی که در این بیمارستان‌ها بستری می‌شوند از امکانات اکسیژن مناسب و کافی بهر‌ه‌مند می‌شوند.

وی همچنین گفت: دو دستگاه ماموگرافی و ام.آر.آی پیشرفته برای بیمارستان‌های سنندج و سقز خریداری شده و برنامه‌ریزی برای احداث بیمارستان در دیواندره نیز در دستور کار داریم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 4 =