معاون استانداری کرمانشاه: آموزش و مهارت نیازهای کنونی جامعه هستند

شناسهٔ خبر: 36BF66D1 -
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: طبق پژوهش ها، رشد کشورهای اروپایی و آسیای شرقی بر مبنای آموزش و مهارت است که این نیاز امروز جامعه ما است.

به گزارش هاناخبر ،

رضا رحیمی ظهر امروز در اولین کنفرانس آموزش و کاربرد ریاضیات و نکوداشت شخصیت علمی دکتر زهرا گویا که در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزارشد، با بیان اینکه تکریم یک بانوی دانشمند کرمانشاهی به معنای تکریم علم و انسانیت است، اظهارداشت: به برکت انقلاب اسلامی، بانوان در کشور ما رشد علمی بسیار خوبی داشته اند.

وی دکتر گویا بنیانگذار علم آموزش نوین ریاضی، را از افتخارات استان کرمانشاه خواند و افرود: گفته می شود، ریاضیات در کرمانشاه ضعیف است اما نمونه هایی مانند خانم دکتر گویا نقض کننده این سخن هستند.

 معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه رشد دنیای کنونی را بر مبنای آموزش عنوان کرد و گفت: این آموزش ها در همه رشته ها، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... است.

وی تصریح داشت: طبق پژوهش ها، رشد کشورهای اروپایی و آسیای شرقی بر مبنای آموزش و مهارت است که این نیاز امروز جامعه ما است.

رحیمی تاکید کرد: تا زمانی که یک مدیر مفاهیم ریاضی را نفهمد نمی تواند مدیریت کند. توسعه بدون ریاضیات امکان ندارد. هیچ مدل فنی را نمی توان پیدا کرد که در آن ریاضی نباشد.

وی با بیان اینکه کاربرد ریاضی در همه حوزه ها لایتنهای است، خاطرنشان ساخت: نقش خانواده ها در علاقمندکردن فرزندانشان به ریاضیات بسیار مهم و تاثیرگذار است.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه متذکر شد: در تدوین مدل های ریاضی، از 200 سال گذشته تاکنون چندان نقشی نداشته ایم. از اینرو وقتی می خواهیم پتروشیمی، دوم، سوم و چهارم استان را راه اندازی کنیم باید N میلیون دلار به شرکت های خارجی دهیم تا کار را برای ما انجام دهند.

وی با حمایت از قرارداد توتال، بیان داشت: این قرارداد در حالی توسط وزیر کرمانشاهی نفت منعقد شده، که همسایه ما در یک میدان مشترک با ما برداشت بسیاری دارد و با این قرارداد می توانیم میلیاردها دلار پول را به کشور بازگردانیم. عده ای به آن اعتراض کردند. تا کی میخواهیم این سیکل معیوب و بسته را دور بزنیم.

رحیمی در پایان خواستار نهادینه شدن مباحث ریاضی در خانوادهها شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 3 =