آغاز ثبت‌نام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری

شناسهٔ خبر: 3929F910 -
ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز دهم خردادماه آغاز شد.

به گزارش هاناخبر ، با دستور وزیر کشور، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد.

بر اساس معیارهای اعلام‌شده از سوی شورای نگهبان، سن داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در هنگام ثبت‌نام باید حداقل  ۴۰ و حداکثر ۷۵ سال تمام باشد.

همچنین، داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری باید حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن بوده و سابقه چهار سال مدیریت اجرایی در سطح کلان کشور را در کارنامه خود داشته باشند.

علاوه بر این، بر اساس ابلاغیه‌های موجود، وزرا، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر و همچنین نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی می‌توانند برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری اقدام کنند.

احمد وحیدی وزیر کشور در ساعات ابتدایی آغاز فرایند ثبت‌نام در محل ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد و مقابل خبرنگاران درباره روند نام‌نویسی داوطلبان در چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری توضیح داد. 

به گفته وحیدی، ثبت‌نام داوطلبان ۵ روز، تاییدصلاحیت‌ها ۷ روز و زمان تبلیغات ۱۵ روز است و بعدا وارد فرآیند اخذ رای خواهید شد.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که با حضور احزاب سیاسی و رسانه‌ها انتخابات خوبی را شاهد باشیم و این دوره از انتخابات هم مانند انتخابات مجلس در سلامت کامل و با مشارکت گسترده همه مردم برگزار شود.

وی اضافه کرد: در شرایط حساس جمهوری اسلامی ایران ملاحظه کردیم که با وجود چنین ضایعه بزرگی، با هدایت مقام معظم رهبری و قانون قوی اساسی، بحران پشت سر گذاشته شد و خللی در کار‌های کشور ایجاد نشد، اگرچه غم عزیزان ما را در ناراحتی فرو برده است.

وحیدی در پایان تاکید کرد: از همه دعوت می‌کنیم در مرحله پیش رو و تبلیغات و سایر مراحل همه ضوابط را برای داشتن یک انتخابات خوب رعایت کنند و همگان برای مشارکت گسترده در ۸ تیر آماده باشند.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز یکشنبه اعلام کرد که ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت حضوری انجام می‌شود. وی در گفتگو با رسانه‌ها تاکید کرده است که فقط افرادی که واجد شرایط هستند برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 2 =