خرید سهام در بورس آذربایجان غربی از فروش پیشی گرفت

مدیر تالار منطقه ای بورس آذربایجان غربی گفت: خرید سهام و اوراق اسناد خزانه در بورس استان طی هفته گذشته از فروش پیشی گرفت.

به گزارش هاناخبر ، وحید جوادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در هفته منتهی به ۶ تیرماه جاری ۴۳ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۵۶۰ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکتهای بورسی و فرابورسی به ارزش بیش از ۱۴۰ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال در تالار منطقه ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۵۵ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

وی اضافه کرد: در طول هفته در تالار ارومیه ۱۰ کارگزار از ۱۲ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۸۷ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری توسعه سهند بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۸.۵ درصد به خود اختصاص داد.

مدیر تالار بورس منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در این هفته سهام شرکت گروه بهمن با ۱۰.۵ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه ای ارومیه قرار داشته است.

جوادی گفت: شاخص کل بازار بورس با ۴۱.۱۵۱ واحد افزایش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون و ۵۱ هزار و ۱۳۱ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۴۲۳ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم۲۳ هزار و ۳۰۳ واحد رسید.

بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ و با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 9 =