ریشه کنی بیماری فلج اطفال تا سال ۲۰۱۸

شناسهٔ خبر: 41B8C753 -
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که پیشرفتهای زیادی برای مبارزه با بیماری فلج اطفال صورت گرفته است و تا سال ۲۰۱۸ این بیماری به طور کامل ریشه کن خواهد شد. در سال ۲۰۱۶ تنها ۷ نمونه از این بیماری در سراسر جهان ثبت شده است. این بیماری سیستم عصبی کودک را مختل می کند و در عرض چند ساعت می تواند باعث فلج شدن کامل فرد شود.

به گزارش هاناخبر ،

پاکو فوئنتس، خبرنگار یورونیوز که به آزمایشگاه تولید واکسن فلج اطفال در لیون فرانسه رفته در این باره می گوید: «شیوع فلج اطفال به پایین ترین حد خود در تاریخ رسیده است. سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده این بیماری تا کمتر از دو سال دیگر ریشه کن شود.»

فاز نهایی برنامه ریشه کن سازی فلج اطفال در فاصله سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ مبتنی بر گنجاندن ویروس مرده در واکسن است.

ژوئل کالمه، مدیر ارشد آزمایشگاه تولید واکسن سانوفی پاستور درباره پیشرفتهای صورت گرفته می گوید: «واکسیناسیون رایج در برگیرنده واکسنهای سه گانه است. این واکسن خوراکی است و شامل فلج اطفال گونه های ۱، ۲ و ۳ است. اکنون الگوی واکسن تغییرکرده و از این پس شامل گروه ۱ و ۳ است. برای جلوگیری از خطر گروه ۲، ویروس مرده در واکسن تعبیه می شود.»

هدف این نوع جدید از واکسن که توزیع آن به تازگی شروع شده پایین آوردن درصد سرایت این بیماری است.

مدیر ارشد آزمایشگاه تولید واکسن سانوفی پاستور درباره مشکلات پیش رو می افزاید: «نخستین مشکل ایمنی است. اگر دسترسی ایمن به تمامی نواحی داشتیم که کودکان مبتلا در آنجا بسر می برند، ریشه کنی بیماری زودتر صورت می گرفت. دومین مشکل پیش رو مربوط به پس از ریشه کن کردن این بیماری است. این ویروس همچنان در آزمایشگاههای تحقیقاتی و جاهایی که آن را کشت داده اند حضور دارد.»

در حال حاضر تنها کشورهای افغانستان و پاکستان در معرض شیوع این بیماری قرار دارند. در سال ۲۰۱۵ چند نمونه از این بیماری در کشور اوکراین مشاهده شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 7 =