رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

سنجش پیش دبستانی؛ شرط اصلی ثبت نام نوآموزان پایه اول ابتدایی

شناسهٔ خبر: 42597F27 -
محمدی گفت: شرط اصلی ثبت نام نوآموزان در پایه اول ابتدایی شرکت در برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی است.

به گزارش هاناخبر ،طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبر گفت : بیست و سه هزار نوآموز شاغل به تحصیل در دوره پیش دبستانی در سطح استان با شرکت دربرنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی می توانند در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند.

محمدی با بیان اینکه از این تعداد نوآموزبیش از 15 هزار نفر با نوبت گیری ومراجعه به پایگاه های سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی ارزیابی شدند، خاطر نشان کرد: لزوم ثبت نام در پایه اول ابتدایی شرکت در برنامه ملی سنجش پیش دبستان است.

وی افزود: 21 پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله بهنگام رشدی- تربیتی ومدارس با نیازهای ویژه در 13 شهرستان ومنطقه تا 10خرداد ماه جاری برای اجرای برنامه ملی سنجش نوآموزان پیش دبستانی درسطح استان اختصاص یافته است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با برشمردن پایه اول ابتدایی بعنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی افزود: عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد وباعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

محمدی با برشمردن برنامه سنجش بعنوان یکی از شیوه های اصلی کیفیت بخشی در نظام های آموزشی خاطر نشان کرد: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش وپرورش و خروجی آن کیفیت بخشی نظام آموزشی است.

دبیر اجرایی ستاد سنجش استان سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر دانست وافزود: اولیا می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه های سنجش محل زندگی خود اقدام نمایند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی گفت: تعرفه عادی سنجش600 هزار ریال، تعرفه عشایر وافاغنه رایگان و تعرفه دانش آموزان بی بضاعت رایگان(از طریق شناسایی کد ملی واتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه ها) وپرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

محمدی هدف برنامه سنجش را شناسایی نوآموزان برای ورود به مدرسه وایجاد یک بانک اطلاعاتی جمع از نارسایی ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی وارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی آنان برشمرد.

وی ادامه داد: این اطلاعات وخصوصیات با هدف برنامه ریزی آموزشی ودرسی مناسب متناسب با توان مندی ونیازهای نوآموزان، جایدهی مناسب، جلوگیری از هدر رفت سرمایه های مادی ومعنوی کشور، ارتقای وضعیت وحرکت در راستای استانداردهای آموزشی بین المللی، بهره برداری های مدیریتی ومداخلات بهنگام آموزشی وتوانبخشی در اختیار متولیان آموزش وپرورش قرار می گیرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی تأکید کرد: یکی از گلوگاه های بسیار بنیادین در کیفیت بخشی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی، ذهنی،عاطفی، اجتماعی وآمادگی تحصیلی نوآموزان ورود به مدرسه است.

محمدی آموزش وپرورش را یکی از حقوق حقه واساسی انسانها برشمرد وتصریح کرد: کار اصلی آموزش وپرورش زمینه سازی است که تمامی کودکان بتوانند با توجه به استعدادها، توانایی ها ومحدودیتها از حقوق حقه آموزشی وپرورشی خود برخوردار شوند.​​​​​​

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 2 =