ساخت ۳۰ مخزن و سامانه آب‌رسانی اضطراری تا پایان سال در تهران

شناسهٔ خبر: 4463DB57 -
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ساخت ۳۰ مخزن و سامانه آبرسانی اضطراری تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

محمد پرورش امروز در آیین بهره‌برداری از نخستین مخزن و سامانه آبرسانی اضطراری کشور در محل زرگنده تهران گفت: آبفای تهران طرح بلندمدتی برای ساخت مخازن آبرسانی اضطراری در 352 نقطه تهران دارد تا در هر محله در زمان وقوع حوادث طبیعی، آب بهداشتی در روزهای ابتدایی وقوع حادثه در اختیار شهروندان تهرانی قرار گیرد.

پرورش ساخت این مخازن را برای تأمین آب شرب و بهداشتی تهرانی‌ها در هنگام وقوع حوادث طبیعی همانند زلزله مهم و حیاتی دانست، گفت: ساخت این مخازن یکی از موارد 8گانه طرح جامع آبرسانی اضطراری تهران است.

به گفته وی مخزن آبرسانی اضطراری زرگنده برای 11 هزار نفر در سه روز ابتدایی به‌ازای هر نفر سه لیتر در روز می‌تواند آب تأمین کند.

پرورش همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی در زمان وقوع زلزله را مهم و حیاتی دانست و گفت: بحث ما فنی و ساخت‌وساز این مخازن را شرکت آب و فاضلاب انجام می‌دهد اما مدیریت و بهره‌برداری از این مخازن در زمان وقوع حوادث برعهده شوراهای محلی و ظرفیت‌های مردمی است که باید در این زمینه اقدامات فرهنگی صورت بگیرد.

به گزارش فارس، نخستین مخزن آبرسانی اضطراری کشور امروز با ظرفیت 100 هزار لیتر برای شرایط خاص مانند وقوع حوادث طبیعی در محله زرگنده تهران به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 3 =