محاکمه ده هزار عضو داعش زندانی در کردستان سوریه توسط مدیریت خودگردان

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان اعلام کرد که با توجه به عدم پاسخگویی جامعه بین‌الملل جهت ایجاد دادگاه برای اعضای داعش، مطابق با قوانین بین‌المللی و داخلی مرتبط با «تروریسم» اعضای زندانی داعش را محاکمه خواهد کرد.

به گزارش هاناخبر ،مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه اعلام کرد که مطابق با قوانین بین‌المللی و داخلی مرتبط با «تروریسم» اعضای زندانی داعش را محاکمه خواهد کرد.

مدیریت خودگردان با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی فیس‌بوک خود گفت که روند محاکمه اعضای داعش به صورت آشکار منصفانه و شفاف خواهد بود به گونه‌ای که از حقوق شاکیان، قربانیان و اعضای خانواده آنها محافظت شود.

مدیریت خودگردان در بیانیه خود تصریح کرد که این تصمیم به دلیل عدم پاسخگویی جامعه بین‌المللی به درخواست‌های مدیریت خودگردان از کشورها برای پذیرش شهروندان خود که عضو داعش هستند و همچنین تحقق عدالت برای قربانیان جنایات داعش و تحقق عدالت اجتماعی اتخاذ شده است.

در بیانیه گفته شده است که از اولین روزهای پایان نبرد باغوز در سال ۲۰۱۹، مدیریت خودگردان از جامعه جهانی خواسته تا مسئولیت خود را برای یافتن راه حلی برای موضوع محاکمه زندانیان داعش به عهده بگیرد و مدیریت خودگردان برنامه‌هایی را به منظور ایجاد یک دادگاه بین‌المللی برنامه‌ریزی کرد.

در بیانیه همچنین آمده است: «این بدان معنا نیست که مدیریت خودگردان موضع خود را در مورد نیاز به تشکیل دادگاه بین‌المللی تغییر داده است، ما همچنان بر خواسته خود تأکید می‌کنیم که جامعه بین‌الملل باید به خواسته‌های ما جهت ایجاد یک دادگاه بین‌المللی پاسخ دهد».

مدیریت خودگردان در بیانیه خود از ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، سازمان ملل، سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و سازمان‌های محلی خواست تا در تمامی مراحل محاکمه اعضای داعش مشارکت مثبت داشته باشند و از فرایند محاکمه حمایت کنند.

در پایان بیانیه آمده است: «زندانیان خارجی یکی از سخت ترین وظایف پیش‌روی مدیریت خودگردان تلقی می‌شود و اقامت آنها در بازداشتگاه‌ها بدون محاکمه مخالف قوانین و توافقات بین المللی است و همچنین بازداشت شدگان تهدید امنیتی مداومی برای منطقه هستند.»

لازم به ذکر است که تعداد زندانیان داعشی در مناطق شمال و شرق سوریه حدود ۱۰ هزار نفر است و علاوه بر آن، ده‌ها هزار نفر از اعضای خانواده‌های داعش نیز در اردوگاه‌های این مناطق ساکن هستند..

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 5 =