انتقاد از تأخیر در اجرای پروژه انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه

شناسهٔ خبر: 560A87CB -
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از تأخیر در اجرای پروژه انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه انتقاد کرد.

به گزارش هاناخبر ،

ضیاءالله اعزازی عصر پنج شنبه در همایش احیای دریاچه ارومیه در بناب اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی خشکسالی دریاچه ارومیه ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف و عدم صرفه جویی است؛ لذا دولت باید در فکر این باشد که آب شرب را از سایر مصارف دیگر در منازل و محل کار جدا کند.

 وی با بیان اینکهدریاچه ارومیه را با پول و برگزاری همایش های متعدد نمی شود احیاء کرد، ادامه داد: اگر می خواهیم دریاچه ارومیه را احیاء کنیم باید نسبت به تکمیل پروژه زاب اقدام کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه فرهنگ سازی مهم ترین بخش از این اقدامات است که می توان به کمک احیای دریاچه ارومیه شتافت، ادامه داد: علی رغم اینکه کارهای خوبی توسط دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته است ولی از رئیس جمهور محترم انتظار داریم نسبت به اتمام پروژه انتقال آب از زاب اقدام کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تمامی مردم جلوی اسراف را بگیرند دیگر نیازی به تشکیل جلسات ستاد احیای دریاچه ارومیه نخواهد بود، افزود: اصلاح الگوی مصرف مورد تأکید مسئولان بوده و در باورهای دینی و اسلامی ما نیز به آن تأکید شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف نباید صرفاً در بنرهای تبلیغاتی خلاصه شود، ادامه داد: اگر الگوی مصرف را اصلاح کنیم قطعاً خیلی از مشکلات کشور حل خواهند شد، متاسفانه در تمام روستاهای بناب همچنان مشکل آب آشامیدنی داریم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 5 =