تخصیص آب کشاورزی برای 20 هزار هکتار زمین کشاورزی در قروه و دهگلان تکذیب شد

شناسهٔ خبر: 57EF381C -
نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام شده است که برای 20 هزار هکتار زمین کشاورزی آب تخصیص داده‌اند در صورتی که این رقم صحیح نیست بلکه دو هزار هکتار است.

به گزارش هاناخبر ،

علیمحمد مرادی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قروه اظهار کرد: مشکلاتی در خصوص وضعیت آب در دو شهرستان قروه و دهگلان وجود دارد اما عده‌ای تلاش می‌کنند آن را سیاسی کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: باید براساس قانون و قانونمند مشکلات آب را حل کنیم.

وی اضافه کرد: در سال 83 سد تلوار برای تامین آب شرب همدان تعریف و در سال 86 سامانه انتقال آن شروع شد و 122 کیلومتر آن را اجرایی کردند اما چون دیدند به صرفه نیست انتقال آب از سد آزاد را در برنامه قرار دادند.

مرادی تصریح کرد: ما تلاش کریم که آب شرب قروه و دهگلان را از سد آزاد تامین کنیم اما به نتیجه نرسید.

وی خاطرنشان کرد: برای استحصال آب در این دو شهرستان یک ماده قانونی را در کمیسیون کشاورزی مجلس به تصویب رساندیم که آب شرب مناطق را از حوزه آبریز منطقه باید تامین کرد.

مرادی گفت: تخصیص آب شرب قروه و دهگلان را براساس همین مصوبه گرفتیم که امید است با تعریف ردیف اعتباری، سامانه انتقال آن از سال آینده آغاز شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: اکنون هم به دنبال تخصیص آب کشاورزی دو شهرستان هستیم.

وی افزود: در فرمانداری قروه اعلام شده بود که برای 20 هزار هکتار زمین کشاورزی آب تخصیص داده‌اند در صورتی که دو هزار هکتار است که به اندازه وسعت کشاورزی یک روستاست.

مرادی تصریح کرد: حاکمیت اجازه نمی‌دهد حقی از کسی ضایع شود و مطمئن باشید که تخصیص آب کشاورزی را واهیم گرفت چرا که زمین مناسب کشاورزی در قروه و دهگلان وجود دارد و تخصیص آب به زمین‌های این دو شهرستان به صرفه‌تر از انتقال آن به همدان است.

وی ادامه داد: عدالت حکم می‌کند و نظر نظام هم براین است که اول آب دو شهرستان قروه و دهگلان تامین شود بعد در خصوص انتقال آن به استان‌های همجوار تصمیم‌گیری کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در این دو شهرستان بستر کار فراهم نیست و بیکاری بیداد می‌کند.

مرادی افزود: تلاش می‌شود به گونه‌ای زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود تا وضعیت بیکاری سروسامان یابد.

وی گفت: مشکلات ورودی شهر قروه، عدم روشنایی در شهرک دانش و احدث پل در این شهرک را از دیگر مسائلی دانست که باید به آن توجه جدی داشت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 8 =