کورکر: هنوز در خصوص لایحه‌ تحریم‌های ایران،روسیه و کره شمالی توافق صورت نگرفته است

شناسهٔ خبر: 58DC13BB -
رئیس کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد که هنوز در خصوص لایحه تحریم‌های ایران، کره شمالی و روسیه توافق صورت نگرفته و احتمال داد که به زودی اختلافات درباره این لایحه رفع شود.

به گزارش هاناخبر ،

 «باب کورکر» رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا روز دوشنبه (دیروز) به وقت محلی اعلام کرد که اعلام توافق در زمینه لایحه وضع تحریم‌ها علیه روسیه، ایران و کره شمالی هنوز زودهنگام است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، کورکر به خبرنگاران در سنا اعلام کرد: «هنوز کمی کار برای انجام داریم».

وی با اینحال ادامه داد که احتمال می‌دهد که اختلافات در خصوص این لایحه به سرعت رفع گردد.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های مجلس نمایندگان و دموکرات‌های سنا روز شنبه اعلام کردند در خصوص لایحه تحریم‌ها علیه روسیه، ایران و کره شمالی به توافق رسیده‌اند.

این لایحه برای بیش از یک ماه به دلیل اختلافات میان دو مجلس نمایندگان و سنا آمریکا در خصوص واژه‌های این لایحه، به حالت معلق باقی مانده بود.

با اینحال باب کورکر اعلام کرد که اعلام توافق در خصوص این لایحه هنوز به نوعی زود هنگام است و توضیح داد: «کار برای این لایحه هنوز به طور کامل انجام نشده است اما احساس می‌شود که این لایحه به جاهای خوبی رسیده است».

رئیس کمیته روابط خارجی سنا تصریح کرد که موضوعاتی چون تحریم‌های کره شمالی مطرح است که به لایحه تحریم‌های ایران و روسیه که در ماه ژوئن به اتفاق آراء به تصویب رسیده بود، افزوده شده است.

سنا آمریکا در 15 ژوئن، لایحه تحریم‌های ایران و روسیه را با 98 رأی موافق در مقابل 2 رأی مخالف به تصویب رساند اما این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا بعد از متوقف شد که مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمرکیا با نمایندگان کنگره دیدار کردند و در خصوص مفاد این لایحه ابراز نگرانی کردند.

یکی از مواردی که ترامپ را نگران می‌کرد این بود که وی می‌بایست قبل از تسهیل هرگونه تحریم‌های روسیه، تأییدیه کنگره را دریافت کند.

روز دوشنبه، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ در حال بررسی این مسئله است که آیا لایحه مذکور به نفع مردم آمریکا است یا خیر و سپس درباره حمایت از آن تصمیم گیری می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 1 =