پیام تسلیت شخصیت های تونسی برای حمله های تروریستی در تهران

شناسهٔ خبر: 59D7B4D8 -
شماری از نمایندگان مجلس و شخصیت های فرهنگی تونس در پی انتشار خبر حمله های تروریستی در تهران، این حوادث تلخ را به مردم ایران تسلیت گفتند.

به گزارش هاناخبر ،

این شخصیت ها با سفارت جمهوری اسلامی ایران در تونس تماس برقرار کرده و ضمن محکوم کردن این حمله ها،همبستگی خود را با مردم و مسئولین ایران اعلام کردند.
خانم محرزیه العبیدی نماینده مجلس تونس و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و تونس ، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی، همبستگی کامل پارلمان تونس را با مجلس شورای اسلامی ایران اعلام و با قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.
از سوی دیگر مبارکه البراهمی و عبدالعزیز القطی از نمایندگان پارلمان تونس نیز ضمن محکوم کردن این عمل جنایتکارانه ، مراتب تسلیت خود را به خانواده شهدای این عملیات تروریستی اعلام کردند.
محی الدین فرجانی از حزب النهضه ، فاتن بوسته از وکلای تونسی ، مجری العرفاوی شاعر حامی مقاوت، دکتر مازل شریف از اتحاد علمای تصوف و زهیر لطیف مدیر شبکه 'تلفزه تی وی ' تونس نیز از جمله شخصیت های سیاسی، فرهنگی و رسانه ای بودند که این عملیات تروریستی را شدیدا محکوم کردند.
صبح امروز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که ، تاکنون شهادت 12 نفر و مجروح شدن بیش از 40 نفر تائید شده است
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی یک تروریست خود را منفجر کرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند. 
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 2 =