کشف 7 قلم اشیاء عتیقه و زیر خاکی در بوکان

شناسهٔ خبر: 59F07E43 -
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بوکان از کشف هفت 7 قلم اشیاء عتیقه و زیر خاکی در بوکان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،سرهنگ مجید محبعلی  روز سه شنبه (16 خردادماه) در جمع خبرنگاران گفت: در ساعت2:23 امروز برابر گزارش عوامل تخصصی  کلانتری درپی وصول اخبار از سوی منابع با موضع اینکه فردی بنام معلوم  نام اهل و ساکن روستای  ناچیت تعدادی اشیاء و ظروف عتیقه و زیرخاکی به همراه خود در داخل شهر حمل می کند و قصد فروش انها را دارد.

وی افزود: این امر در دستور کار این یگان قرار گرفت و اکیپی از عوامل تخصصی با هماهنگی جانشین کلانتری و سایر هماهنگیهای لازم با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی و تعقیب و مراقبت در سطح شهر موفق به شناسائی فردی با مشخصات فوق و دستگیری وی شدند.

سرهنگ محبعلی تصریح کرد: در بازرسی از وسایل همراه متهم دستگیر شده  یک قبضه شمشیر حدودا" نیم متری پوسیده،  یکعدد کاسه طلایی رنگ با نقش و نگار بز کوهی، یکعدد بشقاب طلایی رنگ با نقش شیر ، یک عدد کاسه فلزی پوسیده، یک عدد کاسه پوسیده مخروطی شکل، یک حلقه انگشتری نقره ای دارای حکاکی در داخل، یک حلقه انگشتری زمرد دار از وی کشف شد.

 فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بوکان در پایان گفت: اشیاء مکشوفه در اجرای دستور قضائی جهت بررسی و ارائه نظر کارشناسی در اختیار نماینده میراث فرهنگی شهرستان  بوکان قرار گرفت تا ارزش تاریخی و قدمت باستانی آن پس از ارائه نظر کارشناسی از سوی کارشناسان میراث فرهنگی تعیین شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 9 =