راه‌آهن سنندج از خدمات ماندگار شهید آیت‌الله رئیسی در کردستان است

شناسهٔ خبر: 21891B3A -
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: راه‌آهن سنندج یکی از خدمات ماندگار شهید آیت‌الله رئیسی در استان کردستان است که روز به روز نقش بیشتری را در توسعه این استان ایفا می‌کند.

به گزارش هاناخبر ، کیومرث حبیبی امروز _سه‌شنبه هشتم خرداد_ در مراسم بهره‌برداری از ظرفیت بارگیری و حمل‌ونقل بار راه‌آهن سنندج واقع در گردنه صلوات‌آباد، اظهار کرد: راه‌آهن سنندج_همدان یکی از خدمات ماندگار شهید آیت‌الله رئیسی در استان کردستان است که روز به روز نقش بیشتری را در توسعه این استان ایفا می‌کند.

وی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را یکی از استراتژی‌های موفق دولت سیزدهم دانست و افزود: پروژه راه‌آهن سنندج یکی از همین طرح‌های نیمه‌تمام بود که آبان سال گذشته در سفر رئیس‌جمهور شهید به کردستان به افتتاح رسید که ارزش فعلی آن بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با وجود تمامی زحماتی که طی این سال‌ها در کردستان کشیده است اما هنوز این استان از سیستم حمل و نقل خوبی برخوردار نیست و در این بخش یک عقب ماندگی تاریخی دارد.

حبیبی ادامه داد: کردستان یکی از پُرخطرترین جاده‌های کشور را دارد، اما با این وجود توانسته‌ایم آمار تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم، ما هیچگاه به دنبال کاهش یا از بین بردن سایر سیستم‌های حمل‌ونقل در استان نیستیم و به همه آن‌ها نیاز داریم.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: قطار سنندج با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به صورت منظم هر هفته در دو روز سه‌شنبه‌ها و جمعه‌ها به تهران و بالعکس تردد می‌کند و هیچ تأخیری تاکنون نداشته است.

حبیبی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرفیت جابه‌جایی کالا در راه‌آهن سنندج تا ۸۰۰ هزار تن فراهم می‌شود و درصدد هستیم تا افق ۱۴۲۵ این ظرفیت به ۳.۵ میلیون تن ارتقا پیدا کند.

وی افزود: امیدواریم در سال‌های آینده نیز بتوانیم ایستگاه دهگلان و دو ایستگاه باری دیگر را به مجموعه راه‌آهن سنندج اضافه کنیم‌.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 3 =