۱۹ هزار مزاحمت تلفنی در سامانه اورژانس آذربایجان‌غربی ثبت شدلزوم فرهنگ سازی درجامعه

شناسهٔ خبر: 264F3D4B -
- رییس اورژانس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۹ هزار و ۱۱۹ مورد مزاحمت تلفنی با اورژانس استان انجام شده است، گفت: می توان با فرهنگسازی مناسب در این خصوص، از هدررفت وقت نیروهای امدادی جلوگیری کرد.

به گزارش هاناخبر ، دکتر فرزین رضازاده در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: با کاهش این مزاحمت ها ماموران اورژانس می توانند به وظایف اصلی خود پرداخته و حتی جان چندین نفر را نجات دهند.

وی با بیان اینکه امسال هزاران مورد تماس و عملیات اورژانسی در آذربایجان غربی داشتیم، اضافه کرد: در سال جاری ۱۵۲ هزار و ۴۴۴ مورد تماس با اورژانس آذربایجان غربی انجام و ۲۳ هزار و ۸۱۱ تماس منجر به اعزام آمبولانس شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به ۲۹ هزار و ۹۰۲ مددجو توسط کارشناسان اورژانس آذربایحان‌غربی‌ در سال جاری بیان کرد: از این تعداد هفت هزار و ۷۹۵ مورد جاده ای و ۲۲ هزار و ۱۰۷ مورد شهری بود.

رییس اورژانس آذربایجان غربی ادامه داد: در سال جاری همچنین یک هزار و ۹۰۴ مددجو در اثر حوادث ترافیکی و چهار هزار و ۳۷۵ مصدوم شهری از خدمات اورژانس بهره مند شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۷ پایگاه این نهاد در استان اظهار کرد: با به‌کارگیری چهار دستگاه موتورلانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد در آذربایجان‌غربی به مصدومان ارائه خدمت می‌شود.

رضازاده درخصوص عملیات اورژانس هوایی در سال جاری نیز گفت: اورژانس هوایی استان امسال با ۳۸ پرواز معادل ۵۵ ساعت عملیات در راستای انتقال ۴۴ بیمار نیازمند خدمات تخصصی ارائه کرده است.

وی از کمبود ۶ پایگاه اورژانس در ارومیه خبر داد و افزود: ۲۶ پروژه در سطح استان در دست احداث است که با تلاش‌های مجموعه اورژانس بخش اعظمی از این پروژه ها امسال در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 7 =